Kevesebb a rablások, betörések és lopások, de jelentős  a csalások száma

Kevesebb a rablások, betörések és lopások, de jelentős a csalások száma

Az Eurostat adatai alapján jó hír, hogy a rablások, betörések és a lopások száma csökkenő tendenciát mutat az EU-ban, ezzel szemben viszont sajnos rendszeresek a csalások. Ráadásul nemcsak magánszemélyeket, de gyakran vállalkozásokat is érinthetnek az ilyen jellegű ügyek.
Mindennapos eset, hogy csalásra használják a Booking oldalát

Mindennapos eset, hogy csalásra használják a Booking oldalát

Nem ül a hetek óta tartó botrány a Booking szállásfoglaló cég körül. Hatalmas összegeket nem fizettek vissza ügyfeleiknek, és nem létező szálláshelyeket hirdettek. Dényi Andrea is lehetetlen helyzetbe került, mikor az utazása előtti napon derült ki, hogy a cég oldalán foglalt szállása nem létezik.
A Vaterától algoritmusok és ügyfélszolgálatosok rémítik el az online csalókat

A Vaterától algoritmusok és ügyfélszolgálatosok rémítik el az online csalókat

Bár más piactereken az elmúlt időszakban nőtt az online csalások száma, a gépi és emberi védelmi vonalaknak köszönhetően a Vaterán továbbra is ezredszázaléknyi mértékű a hatósági közreműködést igénylő esetek száma. Évi másfélmilliónyi tranzakcióra mindössze néhány tucat problémás eset jut.
Nyaralást tervezel? Mutatjuk, hogyan előzd meg a csalásokat

Nyaralást tervezel? Mutatjuk, hogyan előzd meg a csalásokat

A megtévesztő ingyenes utazásoktól kezdve a fiktív bérelhető lakásokig számos átverés terjed az interneten.
Jó eséllyel nem jár vissza pénz a banktól, ha mi adjuk ki a számla- vagy kártyaadatainkat a csalóknak

Jó eséllyel nem jár vissza pénz a banktól, ha mi adjuk ki a számla- vagy kártyaadatainkat a csalóknak

Korlátozott a lehetőség az ügyfél pénzének visszaszerzésére, ha az ő aktív közreműködésével szerzik meg azt a digitális adathalászok. A fogyasztó súlyos, szándékos gondatlansága esetén ráadásul a pénzforgalmi szolgáltatónak (pl. banknak) nincs kártérítési kötelezettsége sem. A gondatlanságot, netán csalárd szándékot viszont a banknak kell részletes vizsgálattal bizonyítania. Önmagában a bankkártya vagy mobilbank használata, a PIN-kód megadása vagy az erős ügyfél-hitelesítés még nem bizonyítja, hogy a tranzakciót az ügyfél indította.
2/6