Részvények, alapok és technológia – így fektetnek be a magyarok

Részvények, alapok és technológia – így fektetnek be a magyarok

Miközben részvényekből az európai átlagnál kevesebbet tartanak a Lightyear magyarországi ügyfelei, a tőzsdén kereskedett befektetési alapok (ETF-ek) vásárlásában aktívabbak azoknál – derül ki az egyszerű, alacsony költségű befektetési lehetőségeket kínáló pénzügyi startup friss statisztikáiból. Ezekből az is kiolvasható, hogy – szintén a többi európai országgal összehasonlítva – a magyarok egyre többet fektetnek be az amerikai technológiai szektorba.
Megreformálta a befektetési piacot a STRT Holding

Megreformálta a befektetési piacot a STRT Holding

Egy éve indította el Balogh Petya és csapata 70 angyalbefektetővel összefogva a STRT Holdingot, amivel a régió meghatározó befektetési szereplőjévé válnának. Az elmúlt egy évben az építkezésé volt a főszerep: 25 befektetés, 700 vezető képzése, 13 tanfolyam, 1,15 milliárd forint magántőke-bevonás van a hátuk mögött, amit a decemberi tőzsdére lépés koronázott meg. A portfóliócégek eredményesek, a STRT sikereit pedig a piac is elismeri, nemrég nyerték el Az év kibocsátója díjat a BÉT Xtend piacon. Idén az oktatási és befektetési tevékenységük skálázására fókuszálnak.
Új befektetési terméket indít a Wise a megnövekedett megélhetési költségek enyhítése céljából

Új befektetési terméket indít a Wise a megnövekedett megélhetési költségek enyhítése céljából

A „Wise Kamat” funkció segítségével az ügyfelek a Wise-számlájukon euróban, angol fontban és USA dollárban tartott pénzükkel termelhetnek hozamot. A szolgáltatás a Wise leányvállalatán, a TINV Europe AS-en keresztül érhető el. Ezzel a Wise egy kényelmes és átlátható, egyablakos ügyintézési lehetőséget teremt magánszemélyek és vállalkozások számára, hogy problémamentesen, egy helyen tudják kezelni pénzüket.
Interjú egy Z generációs példaképpel, aki mert nagyot álmodni

Interjú egy Z generációs példaképpel, aki mert nagyot álmodni

A 16 éves Nyikonyuk Balázs egyik pillanatról a másikra lett az ország kedvenc horgolója, amikor céltudatos és magabiztos kiállásával 2 millió forint befektetést sikerült szereznie a Cápák között műsorban a HorgoBOX termékhez. Vajon mi motivál egy középiskolás fiút arra, hogy efféle kézműves vállalkozásba kezdjen a screenen nevelkedett nemzedék korában? Hogyan használja ki social media lehetőségét a célközönsége eléréséhez, és milyen szempontokat tart fontosnak a marketingben?
A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el Közép-Európában – így lehetne ezen változtatni

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el Közép-Európában – így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a kizárólag férfiak által alapított vállalkozásokba áramlik , és a probléma Magyarországon is jelen van. Hogy a strukturális egyenlőtlenség csökkenjen, kifejezetten a nőkre szabott programokra van szükség – vélik a Healthy Investment Central Eastern Europe (HICEE) projektben részt vevő partnerszervezetek, köztük a Magyar Üzleti Angyal Egyesület (HunBAN) is.
1/16