A 0%-os reklámadó a kommunikációs piaci döntéshozók több, mint 80%-a szerint segítette az iparág alkalmazkodását a polikrízishez

A 0%-os reklámadó a kommunikációs piaci döntéshozók több, mint 80%-a szerint segítette az iparág alkalmazkodását a polikrízishez

A Magyar Reklámszövetség és a Scores Group kutatóintézet a legutóbbi, 6. MRSZ Barométer felmérés részeként megkérdezte a kommunikációs iparágban dolgozó vállalatok vezetőit és marketing döntéshozóit a reklámadóval kapcsolatban is. A 2023. szeptember és október időszakban kitölthető kérdőívben közel 100 kommunikációs iparági döntéshozó osztotta meg véleményét, hogy a reklámadó bevezetése után 8 évvel miként ítéli meg ma a piac a reklámadó iparági hatásait.
Június 30-tól lép hatályba a modernizált Magyar Reklámetikai Kódex: a 24 aláíró szervezet mellé további szakmai szervezetek is csatlakozhatnak

Június 30-tól lép hatályba a modernizált Magyar Reklámetikai Kódex: a 24 aláíró szervezet mellé további szakmai szervezetek is csatlakozhatnak

A modernizált Magyar Reklámetikai Kódex 2023. június 30-i hatállyal váltja a 2015-től érvényes változatot , amelyet elfogadásakor 24 szakmai szervezet írta alá, ezzel is kifejezve elkötelezettségüket az etikus reklámozás iránt. Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) az önszabályozás alapkövét jelentő etikai normagyűjteményhez annak hatályba lépése után is örömmel várja további szakmai szervezetek csatlakozását, amennyiben azok úgy gondolják, hogy a Kódexben rögzített magas etikai normákat be kívánják tartani reklámozói tevékenységük során. A megújult Kódex tartalmi változása tekintélyes mértékű: szinte minden cikkely szövege módosult, kiegészült és az alkotók új fejezeteket is beemeltek. A jelenlegi módosítással elmondható, hogy a Magyar Reklámetikai Kódex új, a mai kornak megfelelő változata a korábbi normagyűjteménynél és a jogszabályi előírásoknál részletesebb és olykor szigorúbb megfogalmazásokkal is él.
Az 5. MRSZ Barométer felmérés alapján a kommunikációs piac egyre kevésbé optimista

Az 5. MRSZ Barométer felmérés alapján a kommunikációs piac egyre kevésbé optimista

Az 5. MRSZ Barométer felmérés alapján a kommunikációs piac egyre kevésbé optimista: Az idén is az infláció, a forintárfolyam és az energiaárak alakulása a legmeghatározóbb trend. A szakma prognózisa: a 2023-as médiatortában a lokális digitális szegmens meg fogja közelíteni a tévés szeletet.
A Magyar Reklámszövetség tárgyal a kormánnyal a reklámadó felfüggesztésének újabb meghosszabbításáról

A Magyar Reklámszövetség tárgyal a kormánnyal a reklámadó felfüggesztésének újabb meghosszabbításáról

A Magyar Reklámszövetség a reklám- és médiaipari vállalkozásokat képviselve egyeztetéseket kezdeményezett a kormánnyal. Az MRSZ azt javasolta, hogy legalább újabb egy évvel, azaz 2025. január 1-jéig hosszabbítsák meg a reklámadó 2024. január 1-jéig tartó felfüggesztését. A Reklámszövetség elnöke, Gulyás János és a miniszterelnök kabinetfőnöke, Rogán Antal között zajló egyeztetések ismét biztatóak, hiszen a kabinet fontolgatja a reklámadó felfüggesztési időszakának kiterjesztését újabb 1 évvel.
Közzétette az MPRSZ az idei PREXA verseny shortlist-jét

Közzétette az MPRSZ az idei PREXA verseny shortlist-jét

Közzétette a PREXA (PR Excellence Awards) shortlist-jét a Magyar PR Szövetség. A 83 pályamunkából összesen 46 döntőst választott ki a hazai szakemberekből álló előzsűri. A shortlist-es pályázók előnnyel indulhatnak a Kreatív APEX versenyén is.
1/7