IT Fitneszteszt 2024 - idén is megmérik a régió diákjainak digitális készségeit

IT Fitneszteszt 2024 - idén is megmérik a régió diákjainak digitális készségeit

Idén Magyarország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Ukrajna részvételével zajlik a régió nagyszabású, online digitáliskészség-felmérése, az IT Fitneszteszt. Az elsősorban az általános iskola végzős diákjait és a középiskolás korosztályt célzó felmérés nem csupán a kitöltők számára nyújt valós képet a szórakozáson túl a tanulás és más hétköznapi online feladatvégzés terén szerzett gyakorlati ismereteikről, eredményeinek összesítése tanáraik, illetve a szakpolitikusok munkáját is segítheti azáltal, hogy fény derül erősségeikre és a fejlesztendő területekre egyaránt.
Indul a diákok digitális készségeit felmérő, nagyszabású régiós teszt

Indul a diákok digitális készségeit felmérő, nagyszabású régiós teszt

Idén Magyarország, Csehország, Szlovákia és Lengyelország mellett Ukrajna is csatlakozik a régió nagyszabású, online zajló digitáliskészség-felméréséhez, az IT Fitneszteszthez. Az elsősorban általános iskola felső tagozatába, illetve középiskolába járó diákokat, fiatal felnőtteket célzó felmérés nem csupán a kitöltők számára nyújt valós képet a szórakozáson túl a tanulás és más hétköznapi online feladatvégzés terén szerzett gyakorlati ismereteikről, eredményeinek összesítése a döntéshozók, szakpolitikusok munkáját is segítheti az erősségek és hiányosságok feltérképezésével.
Közel tízezren tesztelték le itthon a digitális készségeiket a V4 országok IT Fitnesztesztjén

Közel tízezren tesztelték le itthon a digitális készségeiket a V4 országok IT Fitnesztesztjén

Véget ért a visegrádi országok fiataljai körében zajló IT Fitneszteszt: az idei eredmények alapján a magyar általános és középiskolás diákok általános internethasználatban és a közösségi média kezelésében a legrutinosabbak, a legkevésbé jól pedig az irodai szoftverek használatában teljesítenek. A feladatokat legalább 50 százalékban sikerrel teljesítő, jó eredményt elérő diákok aránya a tavalyi 28,8 százalékról idén 37,7 százalékra javult, ám így is elmarad a 47,3 százalékos régiós átlagtól, ezért az IVSZ szerint szükség van a digitáliskészség-fejlesztés további erősítésére a közoktatásban.