Nem vész el, csak átalakul a hagyományos média

Nem vész el, csak átalakul a hagyományos média

Több időt töltenek az interneten a baby boomerek, mint a Z generáció tagjai – egyebek mellett ez derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság friss elemzéséből, amely az egyes generációk médiafogyasztási szokásait vetette össze a 2024 első negyedévében készült felmérések alapján.
Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus: ″Generációt egyben vizsgálni nem lehet, viselkedést, magatartást kell vizsgálni″

Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus: ″Generációt egyben vizsgálni nem lehet, viselkedést, magatartást kell vizsgálni″

Egyre nagyobb teret nyernek a Z-generációról folytatott kutatások, amióta ugyanis a képviselői beléptek a munkaerőpiacra, a szokásaik és a különböző attitűdjeik könnyebben mérhetővé váltak. A legtöbben előítéletesek ezzel a nemzedékkel szemben, és bár még mindig nem értettük meg őket igazán, sokan már az utánuk következő Alfa-generáció lehetséges felméréséről beszélnek. Vajon mikor érdemes elkezdeni foglalkozni a kutatásukkal? Egyáltalán mi alapján határozzuk meg a különböző generációkat, a szociológia pedig hogyan vizsgálja az azokra jellemző tulajdonságokat? Milyen pszichés eltéréseket mutatnak az egyes nemzedékek és milyen, eddig soha nem látott kihívásokkal kell megküzdenie a Zoomereknek? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológussal. Interjú.
Kiderült a titok? Így működhetnek jól együtt a munkában a különböző generációk

Kiderült a titok? Így működhetnek jól együtt a munkában a különböző generációk

Évek óta egyre gyakoribb téma, hogy miként lehetne a leghatékonyabban összehangolni az X, az Y és a Z-generációsok munkáját. Erre adott választ Rajki Annamária, a Magyar Telekom TV és Entertainment területének vezetője az idei Digital-Media Hungary konferencián tartott Mit adhat egy X generációs a digitális generációnak? című előadásán, április 24-én.
Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus: ″Generációt egyben vizsgálni nem lehet, viselkedést, magatartást kell vizsgálni″

Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus: ″Generációt egyben vizsgálni nem lehet, viselkedést, magatartást kell vizsgálni″

Egyre nagyobb teret nyernek a Z-generációról folytatott kutatások, amióta ugyanis a képviselői beléptek a munkaerőpiacra, a szokásaik és a különböző attitűdjeik könnyebben mérhetővé váltak. A legtöbben előítéletesek ezzel a nemzedékkel szemben, és bár még mindig nem értettük meg őket igazán, sokan már az utánuk következő Alfa-generáció lehetséges felméréséről beszélnek. Vajon mikor érdemes elkezdeni foglalkozni a kutatásukkal? Egyáltalán mi alapján határozzuk meg a különböző generációkat, a szociológia pedig hogyan vizsgálja az azokra jellemző tulajdonságokat? Milyen pszichés eltéréseket mutatnak az egyes nemzedékek és milyen, eddig soha nem látott kihívásokkal kell megküzdenie a Zoomereknek? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológussal. Interjú.
Hatalmas a különbség a generációk vásárlóereje között

Hatalmas a különbség a generációk vásárlóereje között

Soha nem volt ekkora kontraszt a legkevesebb és a legtöbb pénzből ingatlant vásárlók között, mint most, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője a cég ingatlanvásárlási szokásokról készült elemzését.
1/8