Kamasz Melinda

Kamasz Melinda

Kamasz Melinda

novekedes.hu

Bemutatkozás

Kamasz Melinda a növekedés.hu gazdasági és a tudás.hu tudományos oldal alapító főszerkesztője, közgazdász.
Pályáját a Magyar Hírlap gazdasági rovatában kezdte, majd a Piac és Profit gazdasági havilap vezető szerkesztője volt. Évtizedekig dolgozott a Világgazdaság majd a Figyelő gazdasági hetilap főszerkesztő-helyetteseként. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtófőnöke volt egy évig.

Kamasz Melinda kapcsolódó cikkei

“Lassan megismerhetjük a digitális paradicsom másik oldalát”

“Lassan megismerhetjük a digitális paradicsom másik oldalát”

Nehéz időszak jön a világban, és ez alól a kereskedelemben, a marketingben és a médiában tevékenykedők sem tudják majd kivonni magukat. Számtalan kihívással néz szembe az ágazat, és abban senkinek sem szabad reménykednie, hogy rövid időn belül visszatérnek a korábban megtapasztalt aranyévek - nyilatkozta Csermely Ákos, aki a hazai piacon évtizedek óta a legnagyobb médiakommunikációs és internetes konferenciákat szervezi.
Ilyenek a magyar gazdagok!

Ilyenek a magyar gazdagok!

Mekkora megtakarítástól érezheti valaki magát gazdagnak? Mit és hol vásárolnak a jómódúak? Mennyiben költ máshogy egy magyar és egy külföldi gazdag? Na és irigyek vagyunk rájuk? - ezekre a kérdésekre is válaszolt Karagich István szakértő, a Blochamps Capital tulajdonos ügyvezetője.
Ilyenek a magyar gazdagok!

Ilyenek a magyar gazdagok!

Mekkora megtakarítástól érezheti valaki magát gazdagnak? Mit és hol vásárolnak a jómódúak? Mennyiben költ máshogy egy magyar és egy külföldi gazdag? Na és irigyek vagyunk rájuk? - ezekre a kérdésekre is válaszolt Karagich István szakértő, a Blochamps Capital tulajdonos ügyvezetője
A digitalizáció a turizmusban is átveszi az irányítást

A digitalizáció a turizmusban is átveszi az irányítást

Budapest egyre népszerűbb a turisták körében, de munka továbbra is van bőven - állítja Bánhegyi Zsófia a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese, aki szerint a hazai utazókra ugyanúgy koncentrálni kell, mint a külföldiekre. És ezt meg is teszik.
Kiveszett az önmérséklet a kommunikációból!

Kiveszett az önmérséklet a kommunikációból!

Mindinkább személyessé vált a kommunikáció és szinte teljesen kiveszett a szakmából az önmérséklet - állítja Liptay Gabriella, a KPMG marketing- és kommunikációs igazgatója, aki szerint bár nagyon felgyorsult és instant lett minden, mégis mindenki maradandót szeretne alkotni.
Ha felfedezem valakiben a hitet, az motivál – interjú Mészáros Csabával

Ha felfedezem valakiben a hitet, az motivál – interjú Mészáros Csabával

Mészáros Csabát akkor ismerte meg a közvélemény, amikor megvette a Hanwha Bankot, majd az Accenture-nek értékesítette nemzetközi mérnökcégének nagy részét. Később elektromos buszgyártásba fogott, és ma már 70 járműve viszi az utasokat Budapest utcáin. Az evopro csoport tulajdonosával a sajtó szerepéről is beszélgettünk.
Itt a snackable kommunikáció - interjú Balatoni Zsófiával

Itt a snackable kommunikáció - interjú Balatoni Zsófiával

Az influencerek egyre meghatározóbb szereplői a PR piacnak is. A hagyományos eszközök háttérbe szorulnak, a vállalatok igénye pedig nő a videós tartalmak iránt - állítja Balatoni Zsófia az egyik legnagyobb hazai PR cég, az Uniomedia ügyvezető tulajdonosa.
Ha felfedezem valakiben a hitet, az motivál – interjú Mészáros Csabával

Ha felfedezem valakiben a hitet, az motivál – interjú Mészáros Csabával

Mészáros Csabát akkor ismerte meg a közvélemény, amikor megvette a Hanwha Bankot, majd az Accenture-nek értékesítette nemzetközi mérnökcégének nagy részét. Később elektromos buszgyártásba fogott, és ma már 70 járműve viszi az utasokat Budapest utcáin. Az evopro csoport tulajdonosával a sajtó szerepéről is beszélgettünk.
Az utánzókból sosem lesz első - interjú Balogh Leventével

Az utánzókból sosem lesz első - interjú Balogh Leventével

A cég akkorára nőtt, hogy egyedül már kevés voltam, ezért kellett közös holdingot létrehoznom az olasz Pasquale családdal. A Szentkirályi ásványvíz márka jövője szempontjából ez volt a legjobb döntés - állítja Balogh Levente a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke, aki néhány éven belül Közép-Európa egyik legnagyobb ásványvíz és üdíitőipari vállalkozójává szeretne válni.
Crystal Nails, a magyar sikertörténet - interjú

Crystal Nails, a magyar sikertörténet - interjú

Statikus mérnökből lett a műköröm alapanyagok vezető gyártója és forgalmazója a ma már milliárdos Jákob Zoltán. Mint mondja, a folyamatos innováció, a trend-, és konkurencia figyelés a szépségipar alfája és ómegája.
„Minket mindig másoltak” - interjú Maróy Krisztinával

„Minket mindig másoltak” - interjú Maróy Krisztinával

Rövidtávon mindent el lehet adni egy jó marketingstratégiával, annak azonban, aki hosszú távon is piacon akar maradni, muszáj őszintének maradnia – állítja Maróy Krisztina, aki alapítása óta vezeti Magyarország piacvezető divatmagazinját a GLAMOUR-t.
„Minket mindig másoltak” - interjú Maróy Krisztinával

„Minket mindig másoltak” - interjú Maróy Krisztinával

Rövidtávon mindent el lehet adni egy jó marketingstratégiával, annak azonban, aki hosszú távon is piacon akar maradni, muszáj őszintének maradnia – állítja Maróy Krisztina, aki alapítása óta vezeti Magyarország piacvezető divatmagazinját a GLAMOUR-t.
A régi és az új gazdagok - interjú Karagich Istvánnal

A régi és az új gazdagok - interjú Karagich Istvánnal

Nálunk százezer vagyonos van, az igazán gazdagok száma tízezer körüli. Aki nekik akar eladni, ismernie kell fogyasztási szokásaikat, életmódjukat, az őket körülvevő miliőt – véli Karagich István a privátbanki üzletviteli tanácsadást bonyolító, itthon piacvezető Blochamps Capital tulajdonosa.
Miért nem robban az okostelefonos fizetés? - interjú Benyó Péterrel

Miért nem robban az okostelefonos fizetés? - interjú Benyó Péterrel

Már 180 ezer felhasználója van az ingyenes magyar Simple alkalmazásnak. A fejlesztésénél kifejezetten fontos szerepet játszott, hogy ne csak egy fizetésre való eszközt, hanem az egész vásárlási folyamatot átfogó megoldást kínáljanak – hangsúlyozta az OTP Mobil ügyvezetője.
Egyszerűen nagyszerű - interjú Benyó Péterrel

Egyszerűen nagyszerű - interjú Benyó Péterrel

Már 180 ezer felhasználója van az ingyenes magyar Simple alkalmazásnak. A fejlesztésénél kifejezetten fontos szerepet játszott, hogy ne csak egy fizetésre való eszközt, hanem az egész vásárlási folyamatot átfogó megoldást kínáljanak – hangsúlyozta az OTP Mobil ügyvezetője.
Az adatéhség folyamatosan nő – interjú Christopher Mattheisennel

Az adatéhség folyamatosan nő – interjú Christopher Mattheisennel

A Telekom már 2,5 millió háztartásba viszi el a vezetékes szélessávot, a 4G hálózat lefedettsége pedig kültéren már eléri a 97,6 százalékot. A világ végérvényesen megváltozik, s a cégeknek ezzel tisztában kell lenniük – véli Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
Már ötvenötezren Bubiznak - interjú Rékasi Tiborral

Már ötvenötezren Bubiznak - interjú Rékasi Tiborral

A városokban használt okos megoldásoknál mindig elsődleges szempont, hogy élhetőbbé, szerethetőbbé tegye a környezetet, a sikeres MOL Bubi közbringarendszer is ezt szolgálta – állítja Rékasi Tibor. A T-Systems Magyarország vezérigazgatója szerint az adat a 21. század olaja.
Válaszút előtt a befektetési szakma - interjú Konkoly Miklóssal

Válaszút előtt a befektetési szakma - interjú Konkoly Miklóssal

A befektetéseket jelentősen befolyásolják az érzelmek, s bár számos digitális újítás van ezen a területen, az emberi tényező megkerülhetetlen – véli Konkoly Miklós a Budapest Alapkezelő vezérigazgatója.
Fejlesztések a digitális jólétért - interjú Deutsch Tamással

Fejlesztések a digitális jólétért - interjú Deutsch Tamással

Jelentős mértékű áfacsökkentés az internetezésre, digitális eszközbeszerzés az iskolákban, digitális tananyag, ingyenes internetes szűrőprogram a gyerekeknek, irodafejlesztés a szolgáltató-központok számára – csak néhány kiragadott elképzelés a Digitális Jólét Program terveiből. Interjú Deutsch Tamás miniszterelnöki biztossal.
Meg kell tanulnunk a fiatalokat elérni - interjú György Bencével

Meg kell tanulnunk a fiatalokat elérni - interjú György Bencével

A Facebook Instant Articles vagy a Google AMP magukhoz próbálják vinni a tartalmat. A hogyan továbbról minden médiumnak el kell majd gondolkodnia – állítja György Bence az Origo.hu főszerkesztője, aki a szájtot kiadó New Wave cégcsoport tartalomfejlesztési igazgatója is.
A régi és az új gazdagok eltérően fogyasztanak - interjú Karagich Istvánnal

A régi és az új gazdagok eltérően fogyasztanak - interjú Karagich Istvánnal

Nálunk százezer vagyonos van, az igazán gazdagok száma tízezer körüli. Aki nekik akar eladni, ismernie kell fogyasztási szokásaikat, életmódjukat, az őket körülvevő miliőt – véli Karagich István a privátbanki üzletviteli tanácsadást bonyolító, itthon piacvezető Blochamps Capital tulajdonosa.
Csak előre akarok nézni!

Csak előre akarok nézni!

A reklámokat ma formális teamek készítik, ami megnehezíti, hogy valami kiemelkedő szülessék – állítja Sas István pszichológus, reklámguru, aki talán a világ egyik legtöbb reklámfilmet gyártó rendezőjének mondhatja magát.
Ma már integrált kommunikációra van szükség

Ma már integrált kommunikációra van szükség

Nagyon fontos, hogy a megváltozott fogyasztói viselkedést és médiafogyasztást lekövessék a hirdetők – véli Bánhegyi Zsófia a Telekom csoport kommunikációs igazgatója, akivel néha vicces dolgok is történnek, ha szőke hölgyként megjelenik egy infokommunikációs rendezvényen.
Humor nélkül már mindenki megkattant volna/Virtuális valóságban élünk

Humor nélkül már mindenki megkattant volna/Virtuális valóságban élünk

A Facebook agresszív politikát folytat, a net minden szegmensét igyekszik maga alá gyűrni, de ez legalább piaci hatás, nehezebb küzdeni a nem piaci tényezőkkel – állítja Kardos Gábor a Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója, aki Uj Péter főszerkesztővel együtt két és fél éve alapította a mai magyar közélet egyik meghatározó site-ját a 444.hu-t
A PR-ban a hírérték a legfontosabb

A PR-ban a hírérték a legfontosabb

Azokat a kihívásokat szeretjük, amikor egy olyan cég kommunikációját vállalhatjuk, amelynél gyökeres percepció váltásra van szükség – hangsúlyozza Koltay Tamás a TMC Communication társtulajdonosa és vezetője, aki nemrégiben csatlakozott a TMC Grouphoz.
Megnőtt az érdeklődés a kereskedelem iránt

Megnőtt az érdeklődés a kereskedelem iránt

A digitalizáció egyre erőteljesebben befolyásolja a kommunikációs szakemberek munkáját. Nincs ez másként a kereskedelemben sem, ahol az elmúlt hat évben megnégyszereződött a médiamegjelenések száma – tudtuk meg többek között Gál Judittól az Auchan Magyarország kommunikációs igazgatójától.
Döntéselmélet reloaded

Döntéselmélet reloaded

A döntéshozóknak tisztában kell lenniük azzal, milyen elvárásokat akarnak teljesíteni, és valójában melyik énjük döntött – véli Baracskai Zoltán szabadúszó egyetemi tanár, a DoctuS döntésátámogató rendszer megalkotója.
Fel kell készülni az Amazonra

Fel kell készülni az Amazonra

Idén kiváló évet zárhat a kereskedelem, hosszú évek óta az első igazán jó karácsonyi időszak jöhet el. A növekedés, akár kétszámjegyű lehet a Libri-Shopline csoportnál is – nyilatkozta Starcz Ákos a cég vezérigazgatója.
A céltudatos generáció

A céltudatos generáció

Nemes Orsolya, tanácsadó mivel maga is az Y generációhoz tartozik, jól tudja, korosztálya már másként viszonyul a munkához, a pénzhez, a sikerhez, mint az őket megelőzők. Tudják, hogy a mai korban számos olyan dolog van, amelyhez jobban értenek, mint a korban előttük járók.
Információ kell a helyes döntésekhez

Információ kell a helyes döntésekhez

A forintosítás új lehetőségeket teremt a bankoknak, a hitelpiac magához térhet. Nehezíti a pénzügyi szektor talpra állását, a bizalom visszanyerését, ha egyes szereplők szándékosan megtévesztik az ügyfeleket - véli Hegedűs Éva a Gránitbank vezérigazgatója, alelnöke, aki az elsőszámú női vezetők közé tartozik a bankszektorban. A Media Hungary konferencián 2015 május 12-én tartott előadást Hegedűs Éva, aki a Befektetési biztonság és a bizalom, a sajtó szerepe egy befektetési cégvezető szerint címmel tartott előadást.
Erősödik a verseny a tévés piacon

Erősödik a verseny a tévés piacon

A magyar médiapiacon nem könnyű feladat nőként elfogadtatnia magát egy vezetőnek – véli Yvonne Dederick, a TV2 Csoport társtulajdonos, ügyvezető igazgatója, három gyermek édesanyja. Mint mondja, növekszik a diplomáciai érzék szerepe és értéke a szakmában, s ez kitörési lehetőség a hölgyek számára, hiszen kompromisszumkészségben és az egók dominanciájának kezelésében a nők erősebbek, mint férfitársaik.
A hervasztó embereket kerülik, mint a bélpoklosokat

A hervasztó embereket kerülik, mint a bélpoklosokat

Felértékelődött az utóbbi években a neuromarketing szerepe. Egyre többet szeretnénk megtudni arról, hogyan is működik az emberi döntéshozatal. De vajon melyek azok a tulajdonságok, amiket mérni és modellezni lehet? Tudnak a kutatók új ötleteket adni a reklámszakmának?
A reklámadónak nincs helye a magyar gazdaságban

A reklámadónak nincs helye a magyar gazdaságban

Izgalmas 2015-re számíthat a médiaszakma. Miközben a reklámköltés nem nő ugrásszerűen, a piac átrendeződése folytatódik. A Nemzeti Kommunikációs Ügynökség megkezdi munkáját, s a reklámadó ügyében is hamarosan döntenek. Interjú Urbán Zsolttal a Magyar Reklámszövetség elnökével.
Sokan megpenészednek külföldön

Sokan megpenészednek külföldön

Ma az emberek többsége betanított szellemi munkát végez. S a túlhajszoltság ellen nem megoldás, ha az új módi szerint, szórakoztató eszközökkel, ping-pong vagy billiárd asztalokkal kényszerből kapcsolódik ki a munkahelyén a dolgozó – állítja Baracskai Zoltán szabadúszó egyetemi tanár, a DoctuS üzleti döntéstámogató rendszer megalkotója.
A női vezetők sokszor hatékonyabbak

A női vezetők sokszor hatékonyabbak

Ne legyen valaki elsőszámú vezető csak azért, mert ki kell tölteni a női kvótát – véli Kreiter Éva a Dreher Sörgyárak Zrt. HR igazgatója, aki szerint a női vezetők rendkívül hatékonnyá tudnak válni gyermekszülés után.
Nincs szükségünk tévéreklámra

Nincs szükségünk tévéreklámra

Az internetes vásárlást a végletekig lehet perszonalizálni, s ebben óriási lehetőség rejlik – állítja Donáth Fruzsina a Mall.hu országigazgatója, aki szerint azért a rendes boltok is megmaradnak majd a jövőben.
Eljött a sekély tudás időszaka

Eljött a sekély tudás időszaka

A mai vezetők nem merik felvállalni, hogy ők döntenek, a HR-esek pedig egészen egyszerűen elavult módszerekkel dolgoznak – mondja Baracskai Zoltán, szabadúszó egyetemi tanár, a DoctuS üzleti döntéstámogató rendszer megalkotója.
A digitális átállással kibővülhet a szabadon fogható csatonák száma a MinDig TV-n

A digitális átállással kibővülhet a szabadon fogható csatonák száma a MinDig TV-n

Kapacitásaink további értékesítéséből és az előfizetéses -TV szolgáltatásunk bővülése miatt akár magasabb bevételt is tudunk realizálni, mint amennyi az analóg lekapcsolás miatt kiesett. Ugyanakkor az infrastruktúra rendkívül beruházásigényes, további milliárdokat kell invesztálni az új hálózatok kiépítésébe. Ezen kívül az Antenna Hungária rendelkezik ma Magyarország talán legkorszerűbb tartalomtovábbító-multimédiás hálózatával is – hangsúlyozza Kárpáti Rudolf, a cég műsorterjesztési és média igazgatója.
A média vizuálissá válik, a betű kikopik

A média vizuálissá válik, a betű kikopik

A Google tarolja a piacot és ez ellen gyakorlatilag képtelenség védekezni – állítja Szabó Ákos, az Adaptive Media üzletfejlesztési vezetője, aki szerint a jövő az automatizálásé.
A jövő a mozgóképes tartalom – Interjú Kutas Istvánnal a Telenor vállalati kommunikációs igazgatójával

A jövő a mozgóképes tartalom – Interjú Kutas Istvánnal a Telenor vállalati kommunikációs igazgatójával

A média, a kommunikációs piac gyökeres átalakulása a céges kommunikátorokat is változásra készteti. Nő az internet szerepe, de a hagyományos média még megkerülhetetlen – állítja Kutas István a Telenor kommunikációs igazgatója. Cége az első rést ütötte a hagyományos médiaszolgáltatók piacába új termékükkel, a MyTV-vel.
A jövő médiája - Tőkéhez jutott egy ″web tévé″?

A jövő médiája

Az első hazai médiavállalkozó, aki kockázati tőkéhez jutott a Jeremie Programból. 550 ezer euro forrást kaptak. Ószabó Attila és csapata
Prága és Bécs behozható

Prága és Bécs behozható

Budapest mindenesetre nyerésre áll a turizmusban - hangsúlyozta Flesch Tamás, a Continental Group tulajdonos ügyvezetője.
Ilyenek a magyar gazdagok!

Ilyenek a magyar gazdagok!

Mekkora megtakarítástól érezheti valaki magát gazdagnak? Mit és hol vásárolnak a jómódúak? Mennyiben költ máshogy egy magyar és egy külföldi gazdag? Na és irigyek vagyunk rájuk? - ezekre a kérdésekre is válaszolt Karagich István szakértő, a Blochamps Capital tulajdonos ügyvezetője
A digitalizáció a turizmusban is átveszi az irányítást

A digitalizáció a turizmusban is átveszi az irányítást

Budapest egyre népszerűbb a turisták körében, de munka továbbra is van bőven - állítja Bánhegyi Zsófia a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese, aki szerint a hazai utazókra ugyanúgy koncentrálni kell, mint a külföldiekre. És ezt meg is teszik.
Kiveszett az önmérséklet a kommunikációból!

Kiveszett az önmérséklet a kommunikációból!

Mindinkább személyessé vált a kommunikáció és szinte teljesen kiveszett a szakmából az önmérséklet - állítja Liptay Gabriella, a KPMG marketing- és kommunikációs igazgatója, aki szerint bár nagyon felgyorsult és instant lett minden, mégis mindenki maradandót szeretne alkotni.
Ha felfedezem valakiben a hitet, az motivál – interjú Mészáros Csabával

Ha felfedezem valakiben a hitet, az motivál – interjú Mészáros Csabával

Mészáros Csabát akkor ismerte meg a közvélemény, amikor megvette a Hanwha Bankot, majd az Accenture-nek értékesítette nemzetközi mérnökcégének nagy részét. Később elektromos buszgyártásba fogott, és ma már 70 járműve viszi az utasokat Budapest utcáin. Az evopro csoport tulajdonosával a sajtó szerepéről is beszélgettünk.
Itt a snackable kommunikáció - interjú Balatoni Zsófiával

Itt a snackable kommunikáció - interjú Balatoni Zsófiával

Az influencerek egyre meghatározóbb szereplői a PR piacnak is. A hagyományos eszközök háttérbe szorulnak, a vállalatok igénye pedig nő a videós tartalmak iránt - állítja Balatoni Zsófia az egyik legnagyobb hazai PR cég, az Uniomedia ügyvezető tulajdonosa.
Ha felfedezem valakiben a hitet, az motivál – interjú Mészáros Csabával

Ha felfedezem valakiben a hitet, az motivál – interjú Mészáros Csabával

Mészáros Csabát akkor ismerte meg a közvélemény, amikor megvette a Hanwha Bankot, majd az Accenture-nek értékesítette nemzetközi mérnökcégének nagy részét. Később elektromos buszgyártásba fogott, és ma már 70 járműve viszi az utasokat Budapest utcáin. Az evopro csoport tulajdonosával a sajtó szerepéről is beszélgettünk.
Az utánzókból sosem lesz első - interjú Balogh Leventével

Az utánzókból sosem lesz első - interjú Balogh Leventével

A cég akkorára nőtt, hogy egyedül már kevés voltam, ezért kellett közös holdingot létrehoznom az olasz Pasquale családdal. A Szentkirályi ásványvíz márka jövője szempontjából ez volt a legjobb döntés - állítja Balogh Levente a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke, aki néhány éven belül Közép-Európa egyik legnagyobb ásványvíz és üdíitőipari vállalkozójává szeretne válni.
Az utánzókból sosem lesz első - interjú Balogh Leventével

Az utánzókból sosem lesz első - interjú Balogh Leventével

A cég akkorára nőtt, hogy egyedül már kevés voltam, ezért kellett közös holdingot létrehoznom az olasz Pasquale családdal. A Szentkirályi ásványvíz márka jövője szempontjából ez volt a legjobb döntés - állítja Balogh Levente a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke, aki néhány éven belül Közép-Európa egyik legnagyobb ásványvíz és üdíitőipari vállalkozójává szeretne válni.
Crystal Nails, a magyar sikertörténet - interjú

Crystal Nails, a magyar sikertörténet - interjú

Statikus mérnökből lett a műköröm alapanyagok vezető gyártója és forgalmazója a ma már milliárdos Jákob Zoltán. Mint mondja, a folyamatos innováció, a trend-, és konkurencia figyelés a szépségipar alfája és ómegája.
„Minket mindig másoltak” - interjú Maróy Krisztinával

„Minket mindig másoltak” - interjú Maróy Krisztinával

Rövidtávon mindent el lehet adni egy jó marketingstratégiával, annak azonban, aki hosszú távon is piacon akar maradni, muszáj őszintének maradnia – állítja Maróy Krisztina, aki alapítása óta vezeti Magyarország piacvezető divatmagazinját a GLAMOUR-t.
A régi és az új gazdagok - interjú Karagich Istvánnal

A régi és az új gazdagok - interjú Karagich Istvánnal

Nálunk százezer vagyonos van, az igazán gazdagok száma tízezer körüli. Aki nekik akar eladni, ismernie kell fogyasztási szokásaikat, életmódjukat, az őket körülvevő miliőt – véli Karagich István a privátbanki üzletviteli tanácsadást bonyolító, itthon piacvezető Blochamps Capital tulajdonosa.
Miért nem robban az okostelefonos fizetés? - interjú Benyó Péterrel

Miért nem robban az okostelefonos fizetés? - interjú Benyó Péterrel

Már 180 ezer felhasználója van az ingyenes magyar Simple alkalmazásnak. A fejlesztésénél kifejezetten fontos szerepet játszott, hogy ne csak egy fizetésre való eszközt, hanem az egész vásárlási folyamatot átfogó megoldást kínáljanak – hangsúlyozta az OTP Mobil ügyvezetője.
Egyszerűen nagyszerű - interjú Benyó Péterrel

Egyszerűen nagyszerű - interjú Benyó Péterrel

Már 180 ezer felhasználója van az ingyenes magyar Simple alkalmazásnak. A fejlesztésénél kifejezetten fontos szerepet játszott, hogy ne csak egy fizetésre való eszközt, hanem az egész vásárlási folyamatot átfogó megoldást kínáljanak – hangsúlyozta az OTP Mobil ügyvezetője.
Az adatéhség folyamatosan nő – interjú Christopher Mattheisennel

Az adatéhség folyamatosan nő – interjú Christopher Mattheisennel

A Telekom már 2,5 millió háztartásba viszi el a vezetékes szélessávot, a 4G hálózat lefedettsége pedig kültéren már eléri a 97,6 százalékot. A világ végérvényesen megváltozik, s a cégeknek ezzel tisztában kell lenniük – véli Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
Már ötvenötezren Bubiznak - interjú Rékasi Tiborral

Már ötvenötezren Bubiznak - interjú Rékasi Tiborral

A városokban használt okos megoldásoknál mindig elsődleges szempont, hogy élhetőbbé, szerethetőbbé tegye a környezetet, a sikeres MOL Bubi közbringarendszer is ezt szolgálta – állítja Rékasi Tibor. A T-Systems Magyarország vezérigazgatója szerint az adat a 21. század olaja.
Válaszút előtt a befektetési szakma - interjú Konkoly Miklóssal

Válaszút előtt a befektetési szakma - interjú Konkoly Miklóssal

A befektetéseket jelentősen befolyásolják az érzelmek, s bár számos digitális újítás van ezen a területen, az emberi tényező megkerülhetetlen – véli Konkoly Miklós a Budapest Alapkezelő vezérigazgatója.
Fejlesztések a digitális jólétért - interjú Deutsch Tamással

Fejlesztések a digitális jólétért - interjú Deutsch Tamással

Jelentős mértékű áfacsökkentés az internetezésre, digitális eszközbeszerzés az iskolákban, digitális tananyag, ingyenes internetes szűrőprogram a gyerekeknek, irodafejlesztés a szolgáltató-központok számára – csak néhány kiragadott elképzelés a Digitális Jólét Program terveiből. Interjú Deutsch Tamás miniszterelnöki biztossal.
Meg kell tanulnunk a fiatalokat elérni - interjú György Bencével

Meg kell tanulnunk a fiatalokat elérni - interjú György Bencével

A Facebook Instant Articles vagy a Google AMP magukhoz próbálják vinni a tartalmat. A hogyan továbbról minden médiumnak el kell majd gondolkodnia – állítja György Bence az Origo.hu főszerkesztője, aki a szájtot kiadó New Wave cégcsoport tartalomfejlesztési igazgatója is.
A régi és az új gazdagok eltérően fogyasztanak - interjú Karagich Istvánnal

A régi és az új gazdagok eltérően fogyasztanak - interjú Karagich Istvánnal

Nálunk százezer vagyonos van, az igazán gazdagok száma tízezer körüli. Aki nekik akar eladni, ismernie kell fogyasztási szokásaikat, életmódjukat, az őket körülvevő miliőt – véli Karagich István a privátbanki üzletviteli tanácsadást bonyolító, itthon piacvezető Blochamps Capital tulajdonosa.
Content is king - interjú Kutas Istvánnal

Content is king - interjú Kutas Istvánnal

A jó viszony a médiával sok tekintetben segít, de ha egyszer egy cég hülyeséget csinál, akkor ma már nincs az a szerkesztő, aki személyes jó viszonyra való tekintettel eltussolna egy botrányt – hangsúlyozza Kutas István a Telenor kommunikációs vezetője.
Ma már integrált kommunikációra van szükség

Ma már integrált kommunikációra van szükség

Nagyon fontos, hogy a megváltozott fogyasztói viselkedést és médiafogyasztást lekövessék a hirdetők – véli Bánhegyi Zsófia a Telekom csoport kommunikációs igazgatója, akivel néha vicces dolgok is történnek, ha szőke hölgyként megjelenik egy infokommunikációs rendezvényen.
Új print lap a piacon

Új print lap a piacon

K&K névvel új, kis- és középvállalatoknak szóló újságot adott ki Knapcsek Katalin, aki sok, multinál töltött év után önállósította magát, és a saját lap mellett kommunikációs ügynökséget is működtet. Mint mondja, a kkv szektor elérése még mindig gyerekcipőben jár, és hiszi, ők megtalálták a piaci rést.
Humor nélkül már mindenki megkattant volna/Virtuális valóságban élünk

Humor nélkül már mindenki megkattant volna/Virtuális valóságban élünk

A Facebook agresszív politikát folytat, a net minden szegmensét igyekszik maga alá gyűrni, de ez legalább piaci hatás, nehezebb küzdeni a nem piaci tényezőkkel – állítja Kardos Gábor a Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója, aki Uj Péter főszerkesztővel együtt két és fél éve alapította a mai magyar közélet egyik meghatározó site-ját a 444.hu-t
A jövő elkezdődött

A jövő elkezdődött

Nem indul az elnökségért Novák Péter az internetes reklám és médiavállalkozásokat tömörítő IAB Hungary következő taggyűlésén. A szakember szerint - aki 16 éve egyfolytában tölti be a szakmai szervezet vezetését - a technológiai fejlődés semmihez nem mérhető változások fog hozni a reklámpiacon. Az ágazat szakaszhatárhoz érkezett.
Az újrakezdés mestere

Az újrakezdés mestere

Bár néhány éve nem készített új filmet, nem mondott le a filmkészítésről Sas Tamás filmrendező, operatőr, sőt újabban étteremtulajdonos. Mint mondja, bár jók a magyar filmek, de sok a dilettáns megoldás, s egyébként is, a nemzeti filmezésnek ma már nem sok értelme van.
A digitalizáció lehetőség a tévéknek

A digitalizáció lehetőség a tévéknek

Rég nem látott jó évet zárhat idén a kereskedelmi televíziós piac. A TV2 Csoport értékesítési igazgatója, Csikesz Erika szerint egyre komolyabban nő az igény a non-szpot reklámok iránt, s ebben piacvezető a médiacsoport csatorna-portfóliója.
Fel kell készülni az Amazonra

Fel kell készülni az Amazonra

Idén kiváló évet zárhat a kereskedelem, hosszú évek óta az első igazán jó karácsonyi időszak jöhet el. A növekedés, akár kétszámjegyű lehet a Libri-Shopline csoportnál is – nyilatkozta Starcz Ákos a cég vezérigazgatója.
Túl a fősodron

Túl a fősodron

Szükség van más típusú közgazdasági alapvetésekre. A profit maximalizálásán és az állandó növekedésen túl is van élet, s az valószínűleg teljesebb a mostaninál – hangsúlyozta Köves Alexandra, a Corvinus Egyetem egyetemi adjunktusa, az ökológiai közgazdaságtan képviselője.
Konszolidálódik a kábeltévés piac

Konszolidálódik a kábeltévés piac

Továbbra is kifogásolhatónak tartja az országos kereskedelmi tévék műsordíjra irányuló törekvését Kéry Ferenc, aki már több mint 15 éve a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnöke.
A hervasztó embereket kerülik, mint a bélpoklosokat

A hervasztó embereket kerülik, mint a bélpoklosokat

Felértékelődött az utóbbi években a neuromarketing szerepe. Egyre többet szeretnénk megtudni arról, hogyan is működik az emberi döntéshozatal. De vajon melyek azok a tulajdonságok, amiket mérni és modellezni lehet? Tudnak a kutatók új ötleteket adni a reklámszakmának?
Újra rajzolódik a pénzügyi piac

Újra rajzolódik a pénzügyi piac

Az érzelmi intelligencia megléte egy jó vezetőnél elengedhetetlen – véli Horváth Magyary Nóra a K&H Csoport kommunikációs igazgatója, aki úgy látja, egy pozíció betöltésénél mindegy, hogy melyik nemhez tartozik a jelölt.
A tartalomnak ára van. De ki fizeti?

A tartalomnak ára van. De ki fizeti?

Egyre több a nő a vezetésben mindenhol. Közéjük tartozik Grósz Judit is, a Microsoft frissen kinevezett marketing és operatív igazgatója. Mint mondja: releváns tartalom nélkül ma már nincs marketing.
A női vezetők sokszor hatékonyabbak

A női vezetők sokszor hatékonyabbak

Ne legyen valaki elsőszámú vezető csak azért, mert ki kell tölteni a női kvótát – véli Kreiter Éva a Dreher Sörgyárak Zrt. HR igazgatója, aki szerint a női vezetők rendkívül hatékonnyá tudnak válni gyermekszülés után.
„Másfél–két év alatt bárki felépíthető”

„Másfél–két év alatt bárki felépíthető”

Ha a sztár elfogadja, hogy ő maga a termék, amelyet tudatosan építünk és adunk el, akár a sokszorosát is keresheti a korábbiaknak – állítja Kende-Hofherr Krisztina Magyarország legnagyobb sztármenedzsere.
Nincs szükségünk tévéreklámra

Nincs szükségünk tévéreklámra

Az internetes vásárlást a végletekig lehet perszonalizálni, s ebben óriási lehetőség rejlik – állítja Donáth Fruzsina a Mall.hu országigazgatója, aki szerint azért a rendes boltok is megmaradnak majd a jövőben.
Eljött a sekély tudás időszaka

Eljött a sekély tudás időszaka

A mai vezetők nem merik felvállalni, hogy ők döntenek, a HR-esek pedig egészen egyszerűen elavult módszerekkel dolgoznak – mondja Baracskai Zoltán, szabadúszó egyetemi tanár, a DoctuS üzleti döntéstámogató rendszer megalkotója.
Mi vagyunk a műsorszolgáltatás Easyjet-je

Mi vagyunk a műsorszolgáltatás Easyjet-je

A klasszikus lineáris tévézés még egy jó darabig megmarad, bár az internet-használat terjedése és a rendelkezésre álló sávszélességek folyamatos emelkedése, az új, innovatív üzleti modellek és szolgáltatások nagy kihívást jelentenek a műsorterjesztők számára is – véli Piller András az Antenna Hungária vezérigazgatója. .
A jövő a mozgóképes tartalom – Interjú Kutas Istvánnal a Telenor vállalati kommunikációs igazgatójával

A jövő a mozgóképes tartalom – Interjú Kutas Istvánnal a Telenor vállalati kommunikációs igazgatójával

A média, a kommunikációs piac gyökeres átalakulása a céges kommunikátorokat is változásra készteti. Nő az internet szerepe, de a hagyományos média még megkerülhetetlen – állítja Kutas István a Telenor kommunikációs igazgatója. Cége az első rést ütötte a hagyományos médiaszolgáltatók piacába új termékükkel, a MyTV-vel.
Aki versenyképes akar lenni, száz százalékosan az ügyfelekre összpontosít

Aki versenyképes akar lenni, száz százalékosan az ügyfelekre összpontosít

Tervezhetőség, visszamérhetőség alapfogalmak Bánhegyi Zsófia szótárában, aki a versenyszférából nyergelt át a közigazgatásba, hogy később ismét a magánszférában találjon magának új feladatot. A T-Systems marketingigazgatója szerint a szakmában dolgozóknak tovább kell gondolniuk saját feladataikat cégükön belül.