Több női startup vállalkozót!

Több női startup vállalkozót!
Szeptemberben negyedik alkalommal indul újra a Design Terminál mentorprogramja, amelynek célja az innovatív magyar vállalkozások nemzetközi piacra lépésének elősegítése.

2016 elején nagy sikerrel debütált a Design Terminál mentorprogramjának bővítése. A designcégek mellett a program a következő, ősszel induló szemeszterében is nyitott a technológiával és városfejlesztéssel foglalkozó csapatok számára. A tapasztalatok alapján a különböző területek együttműködéséből születnek a legjobb ötletek. Mivel a mentorprogram tavaszi szemeszterére jelentkező technológiai cégek csapatai jellemzően csak férfiakból állt, ezért ősztől a Design Terminál külön figyelmet fordít arra, hogy a mentorált cégek között minél több női startup vállalkozó legyen. A program során a designcégek, az urbanisztikai és technológiai vállalkozások egymástól is tanulnak. Emellett pedig számíthatnak a mintegy 150 fős nemzetközi mentorcsapatra is, akik a világ minden tájáról kapcsolódnak be az innovatív magyar vállalkozások fejlesztésébe. A program szigorú kiválasztáson alapul, de a bekerülő cégek számára teljes egészében ingyenes.

A vállalkozások a programnak köszönhetően az üzleti modell, a szervezetfejlesztés, a jogi háttér és a marketing területén lépnek előre, és felkészülnek első befektetőjük fogadására. Emellett a Design Terminál – a Magyar Nemzeti Kereskedőház partnerségével – minden mentorált vállalkozását eljuttatja legalább egy jelentős nemzetközi szakkiállításra vagy vásárra is. Az eddigi mentorált vállalkozások közül több cég is sikeres pályára állt. Daubner Anna divattervező másfél éve az első mentorprogramban vett részt. Kollekciói azóta több külföldi üzletben is megtalálhatók és egy befektető is fantáziát látott az Anna Daubner márkában. A kerekesszékes és babakocsis közlekedőknek akadálymentes navigációs rendszert fejlesztő Route4U a program során számos rangos díjat nyert el: az ITU Telecom World Best Startup versenyének első helyezése mellett a washingtoni 1776 inkubátor globális versenyének döntőjébe is bejutott.

Szász Levente, a mentorált Laborom társalapítója pedig ekképpen osztotta meg a programról szerzett tapasztalatait: „A program alatt nekünk az üzletfejlesztésen és az üzlet kiépítésén volt a fókusz. Sok segítséget kaptunk a megfelelő irány felkutatásában, amivel most jól tudunk haladni. Extrém mennyiségű és minőségű megjelenési lehetőséget kaptunk, be tudunk mutatkozni az Egyesült Államokban, Angliában, Franciaországban és ennek köszönhetően létfontosságú visszajelzéseket tudtunk beszerezni.”