Rengeteg időt spórolhatnak a Facebook oldalak kezelői egy új magyar alkalmazással

Rengeteg időt spórolhatnak a Facebook oldalak kezelői egy új magyar alkalmazással
A Facebookot csak kiegészítő kommunikációs eszközként használó KKV-k számára is rengeteg energiabefektetést igényel a céges oldalak kezelése. A megfelelő tartalom megtalálása, közzététele, és hatásuk utánkövetése rendkívül időigényessé válhat, ha valaki hatékonyan szeretne kapcsolatot tartani a követőivel. A Postradar nevű új magyar startup az összes felmerülő nehézségen képes jelentősen enyhíteni.

A Facebook oldalakat fenntartó vállalkozások, illetve a több ügyfél online kommunikációját is felügyelő szakértők számára egyre nehezebbé válik a közösségi oldal hatékony használata. Nemcsak az ingyenesen elérhető felhasználók aránya csökken folyamatosan, de az érdektelen tartalmakat megosztó oldalak hosszú távon szinte teljesen eltűnhetnek követőik üzenőfaláról. A Facebook törekszik arra, hogy minél kevesebb haszontalan bejegyzés rontsa a felhasználói élményt, így az oldalak kezelőinek véges a hibalehetősége.

Az embereket mindig az aktualitások foglalkoztatják, így a népszerű tartalmak gyorsan végigsöpörnek az üzenőfalakon, sokszor már a néhány órával később történő megosztást is érdektelenség fogadja. Eddig is léteztek speciális alkalmazások a tartalom felkutatására, megosztására vagy a hatások elemzésére, de ezek összehangolása leginkább csak a közösségi média szakemberek számára lehetett reális cél. Mindenki mástól irreális elvárás volt, hogy a saját oldalát ilyen körültekintően menedzselje.

A Postradart úgy tervezték, hogy az oldalak kezelőinek három legfontosabb feladatát egymásra épülve könnyítse meg. Már az is nagy előny, hogy a kizárólag publikus adatokat vizsgáló alkalmazás segítségével a saját, és versenytársaink teljesítményét is egymás viszonylatában elemezhetjük. Az általunk kezelt oldalról a Facebook is részletes információkkal szolgál, de a konkurensekről szinte csak annyit tudhatunk meg, hogy milyen mértékben nőtt a követőik száma, minden egyéb információnak külön kell utánajárni. A Postradar segítségével ezzel szemben összegyűjtve megfigyelhetjük, mikor aktívak a versenytársaink, mely posztjaik érdeklik a felhasználókat, vagy épp kik a közös követőink. Az eredmények kiértékelése ráadásul nemcsak a közösségi média szakemberei számára egyszerű, ugyanis interaktív grafikonok segítik a mindössze felhasználói szintű ismeretekkel rendelkező adminokat is.

A megfelelő posztok közzététele ettől önmagában még nem lenne könnyebb, mert jó tartalmakra bukkanni, és szinte a megjelenésük pillanatában megosztani azokat folyamatos időráfordítást igényel, ha az ember nem maga állítja elő őket. A Postradarba épített egyedi tartalomfigyelő rendszer segítségével azonban egy helyen követhetjük az általunk választott weboldalakon és blogokon megjelenő cikkeket, egyedi szűrési feltételeket állíthatunk be, és az ennek megfelelő új tartalmak megjelenéséről akár Facebook értesítést is kérhetünk.

Emellett a saját oldalunk megosztásait automatizálhatjuk is, tehát ha megjelenik egy a kritériumoknak megfelelő cikk, akkor előre beállíthatjuk, hogy azt mikor, és milyen formában ossza meg a Postradar. Egyszerű linkként is feltűnhet a hírfolyamban, de az alkalmazás akár a cikkből is tud képeket kiemelni, az oldalunk idővonalára feltölteni, majd a webcím mellé előre elkészített leírást is csatolni. Természetesen a saját tartalmaink megosztása is egyszerűbb, mert lehetőség van például galéria feltöltésére is, amelynek képei előre meghatározott időpontban és módon lesznek közzétéve.

„Korábbi munkánk során mi is tapasztaltuk, mennyi energiát kell egy Facebook oldal kezelésébe fektetni. Először egy egyszerű alkalmazást készítettünk, amely a kiválasztott weboldal tartalmainak megosztását automatizálta. Egyre többen kezdték használni, és ezt látva döntöttünk a Postradar létrehozása mellett.” – mesélt Pauler Attila társalapító az előzményekről.

A jelenleg ingyenes alkalmazást folyamatosan fejlesztik, de már most is 36 országban, átlagosan 100.000 bejegyzés megosztását végzi havonta. A jövőbeli tervek közt szerepel, hogy más platformokat is lehessen vele kezelni, de egyelőre a Facebook élvez prioritást.