Piacot vagy tőkét szerezzünk előbb?

Piacot vagy tőkét szerezzünk előbb?
A startupok nemzetközi sikere egy tyúk és tojás paradoxonban megfogalmazható. Sok esetben nem a pénz a legnagyobb akadály.

Közeledik az őszi Internet Hungary, ahol a már hagyományos startup szekcióban Horváth László beszél majd arról, hogy miként is lehet a tengeren túlon piacra vinni egy vállalkozást. Az előadásának az apropója, egyértelműen az egyre inkább felvetődő kérdés, mennyire nehéz piacot szerezni Amerikában.

A startupok többsége meg van róla győződve, hogy tudja a titkot, de a felmérések azt mutatják, hogy legtöbbször fogalmuk sincs a nemzetközi piacra lépésről. A Growth Hacking eszközök használata, a közösségi média és a nem hagyományos marketing csatornák használata nem minden esetben.

Sokan reménykednek benne, hogy egy jó feltételekkel megszerzett befektetés vezet a sikerhez, nekik sajnos rossz hír, hogy az Európai Magántőkés szervezet felmérése azt mutatja, hogy 2013-ban az amerikai befektetési kedv mintegy harmada volt, az európainak. Ezt furcsamód azt jelenti, hogy háromszor több pénzt fektettek európaiak amerikai cégekbe, mint fordítva.

Ez alapvetően azt mutatja, hogy arra az esélyünk, hogy okos pénzt szerezzünk igen csak kicsi, persze nem lehetetlen. A pénz viszont helyismeret és piac ismeret nélkül nagyon kis hatásfokkal vethető be céljaink megvalósítására.

Nem marad más, mint a termékünk, szolgáltatásunk piacra vitele ügyfelek megkeresése által. Ez a megoldás akkor esélyes, ha van olyan termékünk, amely piacképes Amerikában.

A fejekbe való zűrzavart fokozhatja az is, hogy a kulturális különbségek figyelembe vétele nélkül az egész marketingstratégiánk összeomolhat.

Gyakorlatilag erre lennének alkalmasak az akcelerátor programok világszerte, itt ugyanis kipróbálhatjuk módszerink hatékonyságát és tesztelhetjük a piaci lehetőségeket, alacsony költségek mellett. Az akcelerátorok kapcsolatain megfelelő networköt építhetünk, amely sikerre viheti a szolgáltatásunkat, termékünket.