Ne indíts startupot nélkülük

Ne indíts startupot nélkülük
A Linkedin, a Facebook, a Twitter és a Youtube nélkül ma már nem érdemes startupot indítani. A Vine és a Pinterest 2013-ben csatlakozott a listához.

Egy jól sikerült közösségi médiás kampány akár dollármilliókat hozhat egy startupnak, s persze legalább ennyi kárt is okozhat egy rosszul sikerült akció. Jelenleg még nem kiszámítható, hogy okoz-e komoly presztizsveszteséget a Snapchatnek az a hackertámadás, amelyben 4,6 millió felhasználó nevet és telefonszámot zsákmányoltak a rosszfiúk.

Az ünnepi időszakban nem ritka hackertámadások közül ez a hír mégis kiemelkedő jelentőségű, mivel a Snapchatre a Facebook és a Google is pályázik milliárdos vételi ajánlatokkal. A céget a közösségi média tette rendkívül sikeressé, de a mostani incidens komoly aggályokat kelthet a potenciális vevőkben. A közösségi oldalakon végigfutó hírek a felhasználókat is befolyásolhatják, hiszen senki sem szereti az adatait a hackereknek ajándékozni.

A Snapchat esete egyértelműen azzal a tanulsággal szolgál, hogy az induló vállalkozások sikerének és bukásának is lehet a színtere a közösségi média. Érdemes ezért a nagyszerű és innovatív startupoknak kiválóan ismerni a különböző oldalakban rejlő lehetőségeket.

A közösségi média különböző csatornáin persze a most induló startupok különböző stratégiai lehetőségekkel rendelkeznek. A Linkedin csoportjait vagy a Facebook csoportok látogatói jelentősen különböznek, nincs általános recept, amely mindenhol alkalmazható. Az alábbi infografika legfontosabb üzeneteit is érdemes átböngészni az érdekes adatok mellett.
A kulcs az interakció, a felhasználók figyelmének felkeltése képpel, videóval, véleményeik meghallgatása és azok elemzése. 

A hagyományos oldalak mellé feljöttek tavaly új szolgáltatások is, így a Pinterest és a Vine szerepét ma már senki sem érzi kisebbnek, mint a legnagyobbakét, hiszen ezeket is milliók használják már napi szinten. A közösségi média nélkül ma már egyértelműen nem érdemes elindítani egy startupot.