NationBuilder: Építs kampányt a neten

NationBuilder: Építs kampányt a neten
A korábban karitatív weboldalával sikeres startupper politikai, közösségi és karitatív kampányok számára készített webes megoldást. A NationBuilder is hatalmas siker.

Joe Green közösségi ember. Talán legismertebb vállalkozása a Facebookon elindított Causes mintegy 40 millió dollárral segített regisztrált nonprofit vállalkozásokat világszerte. A támogatói szám tekintetében az alkalmazás elérte az elképesztő 150 milliós regisztrált felhasználót, így 2007-ben az egyik előfutára volt a közösségi finanszírozás formálódó modelljének. Ez volt az első online for-profit jellegű adománygyűjtő szolgáltatás.

Joe az egyetemen Mark Zuckerberg szobatársa volt. Jelen pillanatban saját vállalkozásán dolgozik, amely nonprofit, üzleti, politikai és kormányzati közösségeket épít NationBuilder név alatt. A megoldás menedzseli ezen terültetek kommunikáció, közösség építő és háttér adminisztrációs munkáit, egy helyen elérhetővé teszi mindezt azok számára, akik hatékonyan szeretnék menedzselni feladataikat.


A NationBuilder egyedi a maga módján, hiszen korábban senki sem foglakozott azzal, hogy egy oldalon próbálja meg egy politikai vagy nonprofit kampány összes feladatát megszervezni. Az egyre elterjedtebb webes technológiák segítségével gyerekjátékká válik önkénteseket toborozni, feladatokat kiosztani, kampány üzeneteket kiadni és megosztani.

A projekt elindulásakor a média forradalminak nevezte azokat a változásokat, amelyeket az alkalmazás bevezet a politikai, üzleti világba. Joe Green a NationBuilderrel olyan valós problémákra keres és talál megoldást, amelyeket a saját tapasztalataiból ismer, hiszen 2004-ben részese volt John Kerry kampánycsapatának. Noha akkor nem Kerry lett az elnök, hanem Bush, Green sokat tanult az akkori vereségből. Mostanra több forrásból majd 15 millió dollár befektetést kapott a 2011-ben indult oldal.