Nagyot durranthat ez a magyar startup

Nagyot durranthat ez a magyar startup
A magyar BeeRides a régió első repülőtéri közösségi autómegosztója, amely nagy eséllyel száll ringbe az 50 ezer eurós pénzjutalomért és az egy éven át tartó, személyre szabott üzletfejlesztői támogatásért az EIT Digital startup versenyének párizsi döntőjén.

Látássérülteknek kifejlesztett tablet. Távoli szakértői támogatást biztosító okosszemüveg. Valós idejű információs rendszer, amely bármely üzemet digitális okos gyárrá alakít. Íme három abból a 44 innovatív technológiából, amelyek bekerültek az EIT Digital pán-európai versenyének döntőjébe.

16 ország 44 növekedési fázisban lévő vállalkozása kapott meghívást az EIT Digital Challenge november végén megrendezésre kerülő öt döntőjének egyikére. 11 angol, 5 francia s 4 spanyol scaleup mellett nagy örömünkre Közép-Kelet Európából egyedüliként egy magyar vállalkozás is bekerült a legjobbak közé. A döntőbe jutott cégek közös jellemzői, hogy várható idei bevételük eléri a 640 ezer eurót, 13 főt foglalkoztatnak, s ezidáig átlagosan 700 ezer euró tőkebevonást könyvelhettek el. A vállalkozások 57%-ának alapítója vagy társalapítója nő.

Az EIT Digital pán-európai startup versenyére összesen 25 ország 234 kezdő vállalkozása nevezett az alábbi öt kategóriában: digitális ipar, digitális városok, digitális jólét, digitális infrastruktúra és digitális pénzügyek. A döntőbe jutott csapatok névsora itt tekinthető meg.

A versenyre a nyolc magyar pályázó közül a repülőtéri közösségi autómegosztó szolgáltatást kínáló BeeRides bejutott a legjobbak közzé. „Nagyon örülök, hogy a tavaly alapított magyar startup ötletét és üzleti tervét kellően innovatívnak és ígéretesnek találta az EIT Digital pán-európai zsűrije, hogy meghívja a cég képviselőjét a párizsi döntőre” – mondta Horváth Zoltán, az EIT Digital Budapest igazgatója, és hozzátette: „az ötlet jól kiaknázható lehetőség, hiszen a digitális átalakulásnak köszönhetően egyre inkább elterjedő megosztás alapú gazdasági modellre épülő vállalkozások hozzájárulnak az erőforrások optimalizálásához, ráadásul költséghatékony megoldást is jelentenek a szolgáltatással élők számára.”

Bősze Botond, a BeeRides üzletvezetője szerint: „Célunk, hogy minél több ember számára segítsünk abban, hogy olcsóbban és kényelmesen utazhassanak a reptéri közösségi autómegosztás segítségével. A magyar sikereket látva fontos számunkra, hogy egyre több helyen tegyük elérhetővé szolgáltatásainkat. Nemzetközi terjeszkedésünk első állomásaként hamarosan bejelentjük, hogy Németországban is elérhetővé tesszük a repülőtéri közösségi autómegosztás innovációját. A nemzetközi terjeszkedést segíti majd az EIT Digital rendezvénye is, ahol még több külföldi kapcsolatot építhetünk. Amennyiben megnyerjük a fődíjat, az EIT Digital üzletfejlesztői nemes célt szolgálnak majd, hiszen hozzájárulnak, hogy a naponta elpazarolt 27 milliárd kihasználatlan autóórát közösen csökkentsük, és az utazást még olcsóbbá tegyük mindenki számára.”