Mi történt a magyar startupokkal?

Mi történt a magyar startupokkal?
A Prezi 57 millió dollárt kapott, az Enbrite.ly megnyerte a Slusht, Maribort, Pozsonyt és Kolozsvárt ostromolja a Hackathon-in-a-Box. Valami történt.

Valami történt. Látható és hatalmas áttörés ez, vagy csak egy kicsi rés a pajzson? Nehéz most eldönteni, hogy mi is a valós helyzet, de tény, hogy a magyar startupok megtáltosodtak. 

Nyáron a TEP lepte meg a világot zsiráfjával, az a Microsoft Imagine Cap Seattleben rendezett döntőjének első és második helyével.

A 5Litres víztakarékos zuhanyozó - Interenet of Things - megoldása minden európai startup fesztivál sztárja.


A Pioneers Fesztiválon is lehetett látni, hogy a szokásosnál több a magyar csapat. A legjobb 50-ben 5 vagy 6 csapat is érdekelt volt. A nyolcas döntőig pedig az Optoforce is elverekedte magát. A kiállítás bemutató terében féltucat magyar csapat mutogatta a projektjét. Ezek között olyanok is, mint a Colibri Labs, amely Erdélyből küzdötte magát Bécsig.

Két napja a Prezi kapott 57 millió dollár befektetést két társaságtól. Erről persze már két napja is írtunk, de hátha valakinek még újdonság, hogy a magyar alapítókkal működő társaság 50 millió felhasználóval büszkélkedhet és a legnagyobb társaságok figyeltek fel az elmúlt időszakban végzett munkájukra.

A skandinávokat is lenyűgöztük
Tegnap az Enbrite.ly aratott sikert a Slush fesztiválon, amely a skandináv régió legnagyobb tech konferenciája, több mint tízezer résztvevővel. Ennek az eseménynek a pitch versenyén, a Slush 100-on, ahol több, mint ezer startup vállalkozásból kíválasztott száz legígéretesebb mutathatta meg a színpadon a tudását, nyert végül a négy csapatos döntőben a budapesti enbrite.ly. Az online hirdetési csalások kiszűrésére specializálódott startup a térség legjobb accelerator programja, a Startup Sauna-ban eltöltött 5 hét után vett részt az eseményen és vitte el az utolsó pillanatban megduplázott befektetést 500 000 EUR értékben.