Mennyit ér a startupom?

Mennyit ér a startupom?
A hazai befektetők többsége nem a valuációra hajt hanem bevételre. Amerikában ez nagyrészt fordítva történik. A vásárló és a felhasználó óriási érték.

Anna Vital elképesztően jó infografikája azt igyekszik megmutatni, hogy mit is jelent a valuáció. A titokzatos szó, amelytől egy startup értéke az egekbe szökik. Nagyon nehéz mérni valamit, ami főképp csak ígéret, remény és bizakodás.

Természetesen ennek ellenére sokan és sokféle módszertannal próbálkoztak már a progléma megoldására. A startup értékelés tudományába nem is mennénk bele mélységeiben, de érdemes áttanulmányozni az alábbi infografikát annak megértésére, hogy miért is adnak manapság akár több milliárd dollárt a Google és a Facebook vezetői.

Az szinte elképzelhetetlen, hogy itthon egy startup üzleti terv, üzleti logika és Excel táblázatok nélkül kezdjen el befektető után nézni. Az óceán másik partján meg az érthetetlen, hogy mi fenének csinál valaki öt éves tervet a startupjához, amikor az úgysem fog megvalósulni.

A vitát nem szeretnénk eldönteni, tény, hogy a Youtube már jó néhány éve működött, amikor elkezdett azon gondolkozni, hogy miból lesz itt a pénz. Aztán persze valahogy sikerült erre is rátalálni, miután a világ legnagyobb videómegosztójaként sok millió felhasználó nyüzsög rajta naponta.

A startupok többsége büszke arra, hogyha felfelé kúszik az értéke, akár van bevétele, akár nincs. A sikeresek általában jó üzleti modellel, kiváló felhasználói bázissal és nagyszerű szakemberekkel lesznek nagyon értékesek.