Erre az öt hazai startupra figyeljen

Erre az öt hazai startupra figyeljen
Van vállalkozás, melynek gyümölcsét már most is élvezheti, van, ami „csak” a jövőt hivatott jobbá tenni.

A Baconsult angyalbefektető csapat tartott sajtóreggelit, melyen Balogh-Mázi Mária és Balogh Péter mutatta be azt az öt induló vállalkozást, magyarosabban startupot, melyeket támogatnak (még öt befutónak van hely). A házaspárról, akik saját bevallásuk szerint a Baconsultön keresztül kívánják elszórni vagyonukat, a HVG cikkéből tudhat meg többet.

És hogy „mibűl”!? Elég talán annyi, hogy „Petya” volt, aki összedobta a valóban világcégnek mondható NNG-t, míg „Maja” – a többi között – a Statlogics nevű vállalatot hozta létre.

Tízezer új munkahely

A fentiekből, a sajtóreggelin elmondottakból és honlapjukból is kiderül, hogy alapvetően ódzkodnak az állami pénzekhez való hozzágabalyodástól, de jelen esetben kivételt tettek. Ugyanis a döntési folyamatokban továbbra is szabad kezet kaptak a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) Innovációs ökoszisztéma programjában, amit „nagy meglepetésre” meg is nyertek. A programról, melynek lényege, hogy 50-60 milliót kapnak a digitális transzformációban érintett cégek, ITT és ITT olvashat bővebben. Balogh-Mázi Mária és Balogh Péter megjegyezte, hogy a saját hozzáadott pénzükért azért kapnak némi részesedést a vállalkozásokban, de azért azt sem bánnák, ha a támogatandó tíz startup az NNG szintjére nőne, így hozva létre tízezer munkahelyet. És jöjjenek a startupok:

Codium: oktatás Minecrafttal

A Codium küldetése minél több gyermekkel játékosan megszerettetni a programozást már 8-14 éves korban. A kezdést nehezítő – és ebben a korosztályban akár ellehetetlenítő – szintaktikai szabályok magolása helyett a tanulók egy a Minecraftból már jól ismert és szeretett környezetben sajátítják el a programozáshoz szükséges gondolkodásmódot. A Codium terméke egy voxel-világban játszódik. Ezen kockákból álló, egyszerűsített terek sajátossága, hogy a képzeletét hatékonyan inspiráló absztrakciós szinten állnak: a gyermekek tudják értelmezni, amit látnak, viszont rengeteg tér marad a fantáziának és kreativitásnak – írja a sajtóanyag.

A reggelin elhangzott, hogy a fiatalok a program segítségével versenghetnek is egymás között, ami további lökést adhat a játszva tanulásnak.

Green Fox Academy: utcaseprőből programozót

A Green Fox Academy, Magyarország első négy hónapos programozó bootcampje, 2015 őszén indult útjára. Alapítócégei két szoftverfejlesztő ügynökség, a Lab.Coop és a Digital Natives. Iskolánkat a programozó hiány hívta életre, és jelenleg már hét osztálynyi lelkes karrierváltó tanul egy időben annak érdekében, hogy a képzés sikeres elvégzése után junior programozókként tudjanak elhelyezkedni a piacon. A Green Fox célja, hogy a jövő technológiai iskoláját építse tovább, azaz naprakész választ adjon a rohamosan fejődő IT piac és az oktatás összekapcsolódásának kérdésére, hogy a robbanásszerűen bővülő technológia iparág megfelelő időben jusson megfelelő utánpótláshoz. Ennek érdekében egy mentori keretrendszerű oktatási modellben működő bootcampet hozott létre, ahol a hatékonyság érdekében a szakmai tudás átadása mellett nagy hangsúlyt fektetnek a személyiség-alapú kiválasztásra és a soft-skillek fejlesztésére is.

Eddigi eredmények számokban:

• 300+ beiratkozott hallgató

• 40+ partnercég

• 96%-a dolgozik fejlesztőként a sikeresen végzett hallgatóinknak

A beszélgetésen elhangzott, hogy a cél a nemzetközi terjeszkedés régiónkban, ahol még továbbra is óriási a különbség a „normál” és a programozói fizetések között. Az első célállomás Prága, ahol már fel is vették a stábot.

MediCall: orvos a háznál

A felhasználók az ingyenes mobil applikációval telefonos konzultációt és házi vizitet igényelhetnek a résztvevő 300 orvostól, akik közül maguk választhatják ki a problémájuknak megfelelő szakterületről a számukra szimpatikus orvost. Az orvosok applikáción keresztül elérhető adatlapja bemutatkozó szöveget, profil fotót, bemutatkozó videót és más páciensek által adott értékeléseket is tartalmaz, melyek segítik a pácienseket az orvosválasztásban. A szakmailag ellenőrzött orvosok maguk döntik el, milyen időbeosztásban fogadják online pácienseiket. Az árazás nyilvános, a fizetés a megszokott online módon, bankkártya regisztrálását követően történik.  Az ügyvezető az alkalmazás gyors terjedésére számít, év végéig szeretnének 5000 felhasználót, amit 3 hónapon belül meg is szeretnének duplázni. Az üzleti tervek markánsak, a külföldi piacra lépést szeretnék még 2018 előtt meglépni, első körben 3 országban szeretnének terjeszkedni – írja a rendezvény háttéranyaga.

Az orvoselvándorláson is hivatott segíteni az app, hiszen a többletjövedelemhez juttatja őket – hangzott el a beszélgetésen. Fontos hozzáadott érték az is, hogy több szakember véleményét is könnyedén és olcsón össze tudjuk vetni a telefonos szolgáltatás segítségével, ami biztonságérzetet adhat, valamint komoly pénzeket is foghatunk vele.

Plukkido: valódi mese a digitális viharban

A Plukkidót alapító pszichológusok és szociálpedagógusok 2014 óta dolgoznak azon, hogy játékos, kizárólag pozitív kommunikációt alkalmazó eszközeikkel megoldást nyújtsanak a családoknak a leggyakoribb nevelési problémáikra, legyen az az elhatalmasodó hiszti, a testvérek civakodása, az agresszív viselkedés, a játszótérről vagy az otthonról való nehézkes indulás vagy akár a hosszú, unalmas autózás. A Plukkido szakemberei módszertani támogatást is nyújtanak a szülők számára, hogy minél hatékonyabban tudják hasznosítani a pozitív kommunikációt a mindennapokban. Az otthon használható, mágneses táblajátékaik mellett mára már ott vannak a játszótereken és a gps alapú alkalmazásuk fejlesztésével jelenleg olyan ajtón kopogtatnak, mely már túlmutat a nehéz nevelési helyzetek kezelésén és újabb innovációt rejt magában, továbbra is hirdetve a gyerekek fantáziavilágában rejlő lehetőségeket. Legújabb eszközeik digitális verzióban készülnek, de a gyerekeket nem kötik a képernyő elé. Az eszközök a gyerekek számára látható ingereket használják fel, így figyelmüket a külvilág felé fordítják, számukra érdekes módon, mert fantáziaviláguk segítségével közvetlen környezetük egy mese helyszínévé válik – olvasható a háttéranyagban.

PrefixBox: segítség a legnagyobb cégeknek is

A cég alapítójának a Bingnél és a Microsoftnál szerzett tapasztalatai arra mutattak rá, hogy a webshopok sokszor nem optimalizálják automatikus kitöltési megoldásaikat. A PrefixBox így elsőként autocomplete fejlesztéssel lépett ki a piacra, de gyorsan kiderült, sokkal inkább a – méltánytalanul kevés figyelmet kapó – keresés a problémák kulcsa

Ez inspirálta a PrefixBox saját fejlesztésű keresőmegoldását, amely a webshopok forgalmának növelését segíti, így a vásárlók valóban azt találhatják meg, amit keresnek.  A szoftver alapvetően egy felhőben működő, big datát és gépi tanulást egyaránt alkalmazó megoldást kínál, és küldetésének tekinti, hogy felhívja az e-kereskedelem szereplőinek figyelmét azokra a problémákra, amelyek egy megfelelő keresővel megoldhatóak lehetnének.

A vállalkozás olyan óriáscégeknek tud segíteni, mint a Praktiker – hangzott el a sajtóreggelin, ami mindenképpen bizalomra ad okot a nemzetközi szereplésben.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!