Dinocorn, új fogalom a startup világban

Dinocorn, új fogalom a startup világban
Az unikornisok ritkák és viszonylag fiatalok, legalábbis abban az értelemben, ahogy a szót a Szilícium-völgyben használják.

Unikornisnak azokat a cégeket hívják a Szilícium-völgyben, amelyek elérték az egymilliárd dolláros értéket. Ezek általában új, dinamikusan fejlődő startupok, amelyeknek sokszáz milliós dolláros befektetést sikerült begyűjteniük, olyanok, mint az Uber, Snapchat vagy Evernote.

A Goldman Sachs elemzői szerint a tavalyi 43 unikornishoz képest ma már csak 29 maradt. Ugyanakkor, a szakemberek egy másik érdekes jelenségre is felhívták a figyelmet. Annak ellenére, hogy ezeknek a cégeknek már rég tőzsdén kellene lenniük, továbbra is magánkézben vannak, annyira sok magántőke áll a rendelkezésükre, hogy megtehetik, hogy nem válnak nyitottá, nem látható a belső működésük.

A Goldman Sachs úgy vélte, hogy ezeket a típusú cégeket meg kell különböztetni a startupoktól, hiszen valójában sem nem fiatalok sem nem kicsitk így találóbb lenne rájuk a Dino-corn elnevezés.

Bár tetszetős dolog a Dino-corn csapatba tartozni, azonban nem jelenti azt, hogy ezekkel a cégekkel valójában minden rendben van.  Mivel a magáncégek nem kötelesek nyilvánosságra hozni működési problémáikat, ezért könnyen lehet, hogy a tetszetős külső mögött komoly problémák húzódhatnak meg.