A digitális fiataloknak digitális feladatokat kell adni

A digitális fiataloknak digitális feladatokat kell adni
A Telenor digitális oktatási programjához, a Hipersulihoz stratégiai partnerként csatlakozik a hazai startup, a Redmenta. A startup online feladatkészítő alkalmazásával a pedagógusok játékosabbá és izgalmasabbá tehetik az órai és a házi feladatokat, de még a számonkéréseket is, miközben a gyerekek év közben megszerzett digitális kompetenciáit is mérhetik.

Online növényismereti kvíz a fenyőkről, versennyel összekötött kérdőív a karácsonyi étkezési szokásokról – a Telenor digitális oktatási programjában, a Hipersuliban sok diák számára izgalmas, ünnepi témájú online feladatokkal zárul az év. A mai Z generáció számára a digitális eszközök és az internet használata természetes, a Hipersuliban részt vevő 1500 diáknak pedig ezek az iskolában is a mindennapok részét képezik. A tanórákon használt okostelefonok és táblagépek lehetővé teszik, hogy a gyerekek a megszokottnál izgalmasabb körülmények között sajátítsák el az új ismereteket.

Annak érdekében, hogy mind több Hipersuli-pedagógus kapjon támogatást a korszerű digitális platformok használatához, a Telenor oktatási programja és a Redmenta stratégiai partnerségre lép. A magyar startup fő projektje egy tanár és diák által is egyszerűen használható, online feladatlap-készítő alkalmazás, amely arra alapoz, hogy a legújabb kutatások szerint nem az ismétlés, hanem a tesztelés a tudás anyja. 

Így működik a Redmenta

A Redmenta játékosabbá, korszerűvé teszi a dolgozatírást és a házi feladatot a diákok számára, jelentősen felgyorsítja és megkönnyíti a tanárok munkáját, akiknek nem kell dolgozatjavítással időt tölteniük. Az alkalmazásban a feladatok időzíthetők, és a tanárok azt is megadhatják, hogy diákjaik mennyi időt fordíthatnak a feladatlapok kitöltésére. A Redmenta nagy előnye, hogy a diákok szinte azonnal visszajelzést kapnak a feladatok megoldásáról.

„A partnerség célja, hogy az online, digitális eszközökön végzett feladatok minél nagyobb szerepet kapjanak a tanulásban. A megállapodásnak köszönhetően a Hipersuliban résztvevő tanárok és diákok az elsők között használhatják a Redmenta legújabb fejlesztéseit, kérdéseiket, javaslataikat pedig közvetlenül megoszthatják fejlesztőcsapatunkkal, és emellett folyamatosan keressük az újabb lehetőségeket a közös munkára.” – mondta el Király Dávid, a Redmenta alapítója.

Az alkalmazást már nem először használta a karácsony előtti időszakban Csaláné Böngyik Edit, a Hipersuli egyik pedagógusa biológia és kémia óráin: „A karácsony előtti utolsó órákra többek között egy, a fenyőfákról szóló növénytani online feladatlappal készültem, az egyik osztályomnak pedig egy érdekes kvízt állítottam össze, alkalmat keresve arra, hogy egy kicsit másként beszélgessünk a karácsonyi étkezési szokásokról. A Redmentát az örökös időhiánytól szenvedve kezdtem el használni. Nagyon egyszerű a használata, ráadásul korhatár- és létszám-független: 8. és 12. osztályosoknál is kiválóan működik, a kis létszámú és a 37 fős osztályomban egyaránt. A dolgozatoknál beállítható, hogy a feladatok véletlenszerűen következzenek, és az adható válaszok sorrendje is eltérő, így szomszédról puskázni esélytelen. Általában írok válaszmagyarázatokat is, amit nagyon szeretünk: a diák rögtön látja, hogy mit rontott el, és hogy mire kellett volna figyelni. Alig várom, hogy az együttműködés eredményeként még több feladattípus bekerüljön az alkalmazásba, hogy témazáróknál is használhassam.” – mondta el Csaláné Böngyik Edit, a Hipersuli programban részt vevő hódmezővásárhelyi Németh László Gimnázium és Általános Iskola pedagógusa.