57 millió dollárt kapott a Prezi

57 millió dollárt kapott a Prezi
57 millió doláros befeketetést kapott a Prezi, a felhő alapú prezentációs szoftver. A befektetést a Spectrum Equitytől a világ egyik legsikeresebb növekedésitőke finanszírozójától és korábbi befeketetőjétől az Accel Partnerstől kapta. A tőkét a globális növekedés felgyorsításához fogják használni. Egyúttal bejelentették, hogy a Prezi regisztrált felhasználóinak száma meghaladta az 50 milliót, vagyis az elmúlt 12 hónapban közel megduplázódott. A felhaszálók eddig több mint 160 millió prezit készítettek, azaz a Prezinek van a világ legnagyobb, nyilvánosan is elérhető prezentációs adatbázisa.

„Nagyon örülünk, hogy a Spectrum Equity is befektetett a Prezibe. Külön öröm, hogy egy olyan céggel dolgozhatunk együtt, amely ismeri a piacunkat és a működési modellünket. Óriási tapasztalatuk van a felhő alapú szoftverekkel, és hozzánk hasonlóan, hosszú távra terveznek” – mondta Árvai Péter, a Prezi ügyvezető igazgatója és társalapítója.

„Jónéhány éve figyeljük a Prezi növekedését, és látjuk, hogy a prezi milyen gyorsan lett cégek, vállalkozók és oktatók kedvenc alkalmazása. Sikerét a kiemelkedő vizuáltásának köszönheti, amivel sokkal könnyebb ötleteket megosztani. A Prezi különböző platformokon használható eszköz, a felhasználók számának növekedése valamint a nyilvánosan elérhető prezentációk száma különösen vonzóvá teszi ezt a lehetőséget” – mondta Victor Parker, a Spectrum Equity ügyvezető igazgatója. „A Prezi pontosan az a típusú cég, akibe be akarunk fektetni: nagy erejű, innovatív termékkel rendelkezik, erős a nemzetközi jelenléte, amely segíti az organikus növekedést. Folyamatosan bővül a felhasználók által létrehozott tartalom, és vonzó üzleti modellel rendelkezik.”

A Prezi gyors globális növekedése mögött azok az üzleti felhasználók vannak, akiknek egy jobb prezentációs eszközre van szükségük az előadásaikhoz, hogy ügyfeleket szerezzenek, oktassák felhasználóikat vagy meggyőzzék közönségüket. Olyan cégek vezetői váltottak már slide-ok helyett Prezire, mint a Salesforce, a Lufthansa vagy az IBM. Az a tapasztalatuk ugyanis, hogy a külünbség mérhető.

„Azt látom, hogy az ügyfeleink elégedettsége lényegesen – közel 30 százalékkal – megnőtt amióta 18 hónappal ezelőtt Prezire váltottam” – mondta Robert Duffner, a Salesforce mobil stratégia csoportjának igazgatója. „Fantasztikus látni, hogy mennyivel jobban tudjuk elmagyarázni, hogy mit csinálunk és hogyan; saját bőrünkön érezzük, hogy mérhető a különbség, amit a Prezi ad a megbeszéléseinkhez.”