5 dolog, amit elronthatsz a startupodban

5 dolog, amit elronthatsz a startupodban
Listát készítettünk a legtöbbször elkövetett hibákról, a lista nem teljes, még számos egyéb baklövést is véthetsz.

Rengeteg helyen el lehet tévedni a sikerhez vezető úton. A startupperek többsége már az elején elkövet olyan hibákat, amelyek később aztán a bukáshoz vezethetnek. A bukás azonban a startup világban nem szégyenteljes vereség, sokkal inkább tapasztalat és tanulás.

1.Nincs rossz ötlet?
Ha van rá elég vevő, a legmeghökkentőbb ötlet is lehet sikeres. Ki gondolta volna, hogy a tamagochi világsiker lesz? Ebből kiindulva komoly esélye van a kerti törpébe épített biztonsági berendezésnek is olyan piacon, ahol a kerti törpe a menő.

Rossz ötlet azonban olyan terméket, vagy szolgáltatást elindítani amire nincs vevő. Piackutatás nélkül neki se kezdj a kivitelezésnek.

2. Egy új Facebook, Google
Nincs sok értelme egy olyan céggel szembe menni, amely simán eltapos. A legnagyobbak rendelkeznek azzal a tőkével, ami segítségével simán kifejlesztik a megoldásodat. Ne gondold, hogy elveheted a piacát egy ereje teljében levő vállalkozásnak.

Ne építs olyan megoldást, amely ezeket ötvözi és hatalmas halálcsillaggá változik. Sosem a bonyolult ötletek lesznek nyerők.

3. Nincs üzleti modell, de majd lesz felhasználó
Egy használható üzleti logika nélkül bele se kezdj. Nincs értelme, a lelkesedés elmúltával valamiből fizetned kell az embereidet. Hiába van rengeteg felhasználód, az üzleti elképzelések, monetizáció nélkül nem sokat ér.

A befektető nem szeret olyasmire pénzt adni, amiben még nem fizetett senki a termékedért. Sőt a befektető soha sem fektet olyanba ahol nem látja a megtérülés bármilyen esélyét.

4. Nincs csapatom, de majd a pénzedből felveszem a legjobbakat
Felejtsd el! A befektető a csapatba fektet, abba a tudásba, tehetségbe, kompetenciába és hitbe, amit a csapat képvisel. Ha ilyen nincs, akkor nem fektet be.

Ne gondold, hogy a pénztől jobban dolgoznak az emberek és hogy meg tudod szerezni a legjobbakat, mert ez nem ilyen egyszerű probléma.

5. Kész a termék, most mit csináljak
Ez is általános hiba. Kész a termék, de nincs marketing, sales. Ennek a sikernek itt lőttek. Értékesítés és kommunikáció nélkül nincs virális terjedés, nincs siker.

Ezek a szempontok egyértelműen a legfontosabb check listának az elemei, s persze még egy csomó ki is maradt. Érdemes ezeket mindenképpen elkerülni és még így is marad elég lehetőség saját hibákat elkövetni.