240 milliót ért a tudásmenedzsment-projekt

240 milliót ért a tudásmenedzsment-projekt
A 2013 decemberében alapított Analogy Zrt. célja, hogy a Practify nevű megoldásának fejlesztésével olyan innovatív megoldásokat kínáljon a trénerek és cégek számára, amelyek növelik a vállalati tréningek és képzések hatékonyságát, valamint lehetővé teszik ezek eredményességének mérését.

240 millió forint értékű kockázati tőkét von be a Széchenyi Tőkealaptól a vállalati képzések és tréningek támogatásában egyedi és innovatív megoldást nyújtó Analogy Zrt. szoftverfejlesztő cég. A vállalkozás az összegből elsősorban a győri fejlesztési központ létrehozását, a vállalati képzéstámogató szoftver továbbfejlesztését, valamint az értékesítést és a nemzetközi terjeszkedést finanszírozza. A cég elsőszámú célpiacai Írország, Nagy-Britannia és a német nyelvterületek, de középtávon az USA-ban is meg kíván jelenni. Tervei szerint a cég két éven belül legalább harminccal növeli munkavállalóinak számát.

A versenyképesség megtartása és növelése érdekében a vállalatok világszerte évről évre nagyobb összeget fordítanak az alkalmazottak képzésére. Becslések szerint a vállalati tréning iparág mérete 2016-ban meghaladja a 140 milliárd dollárt. A kereslet leginkább a magas szaktudást és jelentős emberi erőforrást igénylő ágazatokban, legfőképpen a pénzügyi szolgáltatások, a szakmai tanácsadás, a kiskereskedelem, a telekommunikáció, a gyártásirányítás, valamint a közszféra területén jelentkezik.

„Mivel a képzéstámogatásra allokált ráfordítások optimalizálását a képzések hatékonyságának növelésével kívánják megvalósítani, egyre nagyobb piaci igény mutatkozik a korábbi metodikák továbbfejlesztésére és újabb technológiák alkalmazására. A magyar Analogy az egyre élesedő nemzetközi versenyben is egyedülálló megoldást tud kínálni, aminek köszönhetően számos európai és tengerentúli országban szerezhet stabil piaci pozíciót. Ehhez pedig megvan a felkészült és rátermett menedzsmentje, valamint a képzett és tehetséges szakembergárdája is" – hangsúlyozta Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap elnök–vezérigazgatója. Hozzátette: „az SZTA működésének öt éve alatt több ígéretes IT-cégbe is sikeresen fektetett be, például az első exit, a Mobile Engine az Alap kockázati tőkéje révén ma már Bostonban működik sikeresen.”

Az Analogy Practify nevű képzéstámogató rendszere ötvözi a hagyományos e-learning és tudásmenedzsment rendszerek funkcióit, ezeket a legújabb pszichológiai és tanulás-módszertani metodikákkal és gamification (játékszerű) megoldásokkal egészíti ki, továbbá lehetővé teszi a vállalati képzés valós munkavégzés során történő utánkövetését (on-the-job training). A termék piaci előnyét elsősorban a felhasználóbarát, rugalmas és személyre szabható kialakítás, a komplex kutatási tevékenységen alapuló sémák, az utánkövetés és mérés lehetősége, valamint a szoftver mellé járó rendszerhasználati és tréningtechnikai oktatás jelenti.

A vállalkozás fejlesztéseivel számos hazai és nemzetközi rendezvényen szerepelt már, többek között ők nyerték meg a 2015-ös Get The Ring startup versenyt. Megbízóik közé olyan hazai nagyvállalatok tartoztak vagy tartoznak, mint a Magyar Telekom, a Generali Biztosító, a CIG Pannónia vagy a Bonafarm.