20 millió dollár az ex-Google fejlesztő új ötletére

Sok minden eszünkbe juthat, ha egy 100 millióért eladott projekt ötletgazdája új startupba kezd, de valljuk, be az idősgondozás nem lenne az első tíz között.

Az még nem lenne különös, hogy Seth Sternberg 20 millió dollárt kapjon egy ötletére, hiszen egyszer már 100 millióért eladott egy üzenetküldő szolgáltatást a Google-nak. Az új startupja az otthonápolásra épül és ezzel sikerült ekkora összeget bezsebelnie.

A Honor egy online szolgáltatás, amely összekapcsolja az otthoni ápolást nyújtó szolgáltatókat, az idősekkel és családjaikkal. Az ötlet nagyon meggyőző lehet, mert olyan befektetőktől kapott pénzt, mint az Andreessen-Horowitz, akik 15 milliót tettek a projektbe, a Yelp alapító Jeremy Dtopperman vagy Slide alapító Max Levchin.

A Honor újdonsága abban rejlik, hogy segít kiválasztani az igényeknek legmegfelelőbb segítséget. Nem is annyira az egészségügyi problémákra fókuszál, hanem inkább arra, hogy az idősek számára a legotimálisabb segítséget nyújtsa anélkül, hogy nekik ki kellene mozdulniuk a megszokott lakókörnyezetükből. A családnak pedig nem napokat, órákat töltenie azzal, hogy megtalálja a megfelelő embert, aki az esetlegesen akár több száz kilométerre lakó rokonról gondoskodni tud.

A Honor az időseknek egy úgynevezett Honor-Framet ad, amely informálja őket a gondozójukról és arról, hogy mikor érkezik. Az ápolókat hátterét gondosan ellenőrzik és szakértelmük alapján rendelik az egyes idősekhez, a családok pedig nyomon követhetik, az idősek napi programját valamint azt, hogy a gondoz mennyi ideig volt náluk.

Az előzetes számítások szerint, mivel a rendszer a legmegfelelőbb embert tudja kiközvetíteni ezért, a gondozóknak több fizetést is fog tudni adni, mint a mennyit jelenleg keresnek.