10 tanács kezdő startupoknak

10 tanács kezdő startupoknak
Összegyűjtöttük a legjobb tanácsokat egy csokorba. Megfogadhatod, vagy elvetheted ezeket, de egy bizonyos, ezek a tippek egyszer már működtek. Miért ne működnének neked is?
  • A legjobb ötletek egyszerűek, és választ adnak valamilyen kérdésre, megoldást nyújtanak valamilyen problémára. Ne próbáljunk meg visszafelé gondolkozni, mert csúnya kudarchoz vezethet egy olyan ötlet, amely csak a mi problémánkon segít. Az ötlet és az üzlet között nincs mindig egyenlőségjel.

  • Az ötlettől a sikerig hosszú és néha igen kanyargós út vezet. Csak a legjobbak jutnak el a célig. Ha valóra akarod váltani álmáidat, nyitottnak, kitartónak és következetesnek kell lenned. Higgy a projektedben, tégy meg mindent a sikeréért és reménykedj benne, hogy a szerencse melléd szegődik.

  • Építs olyan csapatot, amilyet megálmodtál! Ne elégedj meg a félmegoldásokkal, a lelkes amatőrökkel, viszont az unatkozó profikat kerüld el! Olyanokat válassz magad mellé, akikkel húsz év múlva is szívesen dolgoznál.

  • Mutasd meg, hogy az adott téma szakértőjeként érdemes meghívni téged szakmai eseményekre, meet-upokra, konferenciákra! Oszd meg a világgal a tudásodat, és ha elég érdekesek a gondolataid, számos új emberrel gazdagodik majd a kapcsolatrendszered! Ne feledd, ez rengeteg tanulást is igényel! Készülj fel a saját startupodból úgy, hogy a lényeget bármikor el tudd mesélni akár két percben is!

  • A szakértők, mentorok, tanácsadók és jogászok legtöbbször pénzbe kerülnek. Ha sok millió forintot költöttél a fejlesztésre, áldozz arra is, hogy megfelelő kapcsolatokkal rendelkező, hozzáértő szakembert találj azokra a feladatokra, amihez nem értesz. Tervezd bele a költségvetésedbe a díjukat! Később sokkal drágább lehet, ha megspórolod a munkájukat.

  • Egy fejlesztés alatt felépített márkanév, cégstratégia és jövőkép fontos üzenet mindenki számára. Ha sikerül eljuttatni az üzeneteidet még az elindulás előtt a célközönségednek, könnyebb lesz bevezetni a terméket vagy szolgáltatást is. Olyan ez, mint megérkezni valahová, ahol szeretnéd, hogy minél többen várjanak; ha nem értesíted őket, akkor egy lélek sem lesz az érkezési oldalon.

  • Üzenj a sajtó és blogok segítségével itthon és külföldön egyaránt! A kiválóan tervezett piaci bevezetés az igazi értékeidet megmutatva nem csak a felhasználók felé közvetíti a professzionalizmusodat, hanem a befektetők számára is megmutatja, hogy a menedzsment képes végigvinni a terveit.

  • A befektetők nem az ötletbe, hanem a csapatba fektetnek. Ezért kell a csapatodat tehetséges, sokféle képességgel és megfelelő tudással felvértezett emberekből felépíteni. A befektetők többsége nem azt várja tőled, hogy mindenhez érts. Elég, ha pontosan és összeszedetten képes vagy átadni az ötleted lényegét. Arra ne is számíts, hogy túlzásokkal vagy megalapozatlan ígéretekkel leveszed őket a lábukról!

  • Minden prezentációd első 3 mondatába csomagold be a lényeget, érthetően és határozottan, a többi majd jön magától. Ne bonyolódj szakmai részletekbe, a befektetők, ügyfelek nem kíváncsiak ezekre!

  • Nincs magyar startup! Mindenki a nagy ötleteket várja a világon. Ne zárd ki magad abból a sokmilliós piacból, amely vevő lehet az ötletedre! A versenyek, mentorok, akcelerátorok hivatalos nyelve az angol, de Berlinben, Bécsben, Londonban esetleg New Yorkban ugyanúgy az ötleted lényegét kell megmutatnod.