Íme a reklámipar legsúlyosabb melléfogásai

Íme a reklámipar legsúlyosabb melléfogásai
Senki sem tökéletes, így a reklámipar szakemberei sem azok. Az idei esztendőben is akadt néhány olyan reklám, ami felnyomta ugyan a fogyasztók vérnyomását, de nem a kellemes izgalom és rajongás okán.

A kreatívipar és a reklámszakma egyik legszínvonalasabb újságja az Adweek összegyűjtötte az év legnagyobb kudarcait - írja a mediapiac.com. „Mindig csodálkozom, amikor megnézek egy különösen rossz reklámot, hogy hogyan mehetett ez át egy kreatívcsapaton, illetve a márka szakértőin...” – kezdődik az Adweek cikke. A szaklap összegyűjtötte 2017 legbizarrabb, legelszomorítóbb, leghomályosabb munkáit.

Facebook:
Érdekes, amikor napjaink egyik legnagyobb hirdetőfelülete követ el hirdetési bakit. Mark Zuckerberg a cég alapítója és Rachel Franklin a társaság virtuális-valóság osztályának vezetője a VR-eszközök segítségével „meglátogatták” a katasztrófa sújtotta Puerto Ricót. Zuckerbergék természetesen egy kaliforniai szobában ültek ebben az időben, arról beszélve, hogy milyen csodálatos a VR-ban nyújtott lehetőség, „hiszen úgy érezheted, hogy tényleg ott vagy a helyszínen”, majd attak egymásnak egy virtuális pacsit.

Dove: Egészen elképesztő hirdetést tett közzé a társaság októberben a Facebookra: a videón egy fekete hölgy látható, aki a bőrszínéhez hasonló pólót visel. Ahogyan ezt a ruhadarabot leveszi, a felsője és a bőrszíne is fehérré változik. Az emberek azonnal elkezdték a reklámot kritizálni, a viktoriánus korabeli rasszista szappanreklámhoz hasonlították. A Dove közleményben kért bocsánatot és hozzátette, hogy jövőben jobban oda fognak figyelni.

Persze a reklámszakmának vannak még baklövései, ide kattintva olvashat róluk!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!