Így tévézik a magyar a neten

Így tévézik a magyar a neten
A Nielsen menetrend szerinti kutatásából kiderül, hogy a Netflix még idegen, és a laptop az úr.

A Nielsen TV Plusz kutatása szerint a tévés háztartásokban élő személyek 82 százaléka él internetes háztartásban, és 71 százalékuk használja is az internetet otthon. A 4 évnél idősebb tévés háztartásban élő személyek egyre nagyobb arányban használnak mobil eszközöket – elsősorban okostelefont. A hagyományos asztali számítógépet egyre inkább háttérbe szorítja a laptop, az okostévé pedig már minden negyedik személy háztartásában jelen van – számolt be a kutatásról a Kreatív.

Az eszközök birtoklása korcsoportonként eltérő: a 4-17 és a 60+ éveseknél a laptop, a 18-59 éveseknél pedig az okostelefon dominál, közülük a 18-49 évesek 88 százaléknak van okostelefonja. Az 50 év alatti személyek egyharmada okostévével rendelkező háztartásban él.

 

 

 

A 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő népesség közel egyharmada fogyaszt tévés tartalmakat az interneten – magyar tévés tartalmak mellett ide értve a filmeket, sorozatokat – és ezen belül 736 ezren szoktak megtekinteni magyar tévés tartalmakat is. A tévés tartalmakat fogyasztók körében felülreprezentált a 18-39 éves korosztály, és a magas iskolai végzettség. A 736 ezer főnek 57 százaléka nő, 43 százaléka férfi.

A top tartalmakat keressük

Az eszközök gyors terjedésével ellentétben hazánkban a tévés tartalmak interneten keresztül történő fogyasztása jelenleg még nem mindennapos tevékenység: a teljes népesség körében jellemzően hetente vagy annál ritkábban fordul elő. Műfajok tekintetében a tehetségkutatók, ismeretterjesztők, a szappanoperák és a hír- és showműsorok bizonyultak a legnépszerűbbnek, de ez a rangsor csupán egy pillanatnyi állapotot tükröz, mely szorosan összefügg az időszakra jellemző, tévében sugárzott top tartalmakkal és aktuális eseményekkel.

 

 

 

Tarol a laptopos tévézés

Abból a 736 ezer főből, akik magyar tévés tartalmakat fogyasztanak az interneten keresztül, 28 százalék nézi asztali számítógépen, 63 százalék laptopon, 17 százalék mobilon és 9 százalék tableten.

A 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő népesség 40,5 százaléka – vagyis mintegy 3,6 millió személy szokott tévénézéssel egy időben internetezni, melynek leggyakoribb eszköze a mobiltelefon.

A teljes népesség körében minden negyedik személy él okostévével rendelkező háztartásban, és több mint 600 ezren használják internetezésre is az arra alkalmas tévékészüléküket: jellemzően zenehallgatásra, illetve külföldi  (kisebb részben magyar) filmek, sorozatok megtekintésére használják.

 

 

 

A Netflix idegen

Az utóbbi évek során megjelent az OTT-műsorszolgáltatás, melyről a 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő személyek harmada hallott már, de csupán 4 százalékuk használja. A Netflix ismertsége lényegesen alacsonyabb: 12 százalékuk hallott róla, és egyelőre még igen kevesen próbálták ki illetve használják mindennapjaikban, amit a kizárólag idegen nyelvű tartalom is indokolhat. A teljes, 4 évnél idősebb magyar népesség 3,4 százaléka – mintegy 311 ezer fő – él tévékészülék nélküli háztartásban. A TV Plusz kutatás kiterjedt a tévével nem rendelkező személyekre is, melynek során megállapítottuk, hogy, de közülük minden második személy (156 ezer fő) fogyaszt rendszeresen tévés tartalmakat az interneten.

 

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Kreatív, Nielsen, tévé