Van-e értelme online médiát szemlézni 2013-ban?

Van-e értelme online médiát szemlézni 2013-ban?
Meghívót kaptam a Feedstripes bemutatkozójára. Ennek kapcsán gondolkodtam rajta, hogy 2013-ban van-e értelme egy újszerű hírkeresőnek? Még akkor is, ha egy kattintással angol nyelvű híreket is találhatok vele.

Jó pár évvel ezelőtt többen megpróbálták leváltani a Hírkeresőt, kevés sikerrel. Igazán nem értem, hogy 2013-ban miért gondolja bárki, hogy van értelme ezt még megpróbálni Magyarországon. Könnyen lehet, hogy azért mert úgy gondolja, hogy van hely még a nemzetközi piacon.

A disruptív innováció - egy már meglévő technológiát leváltani kívánó megoldás - jellegzetes példája a Feedstripes, amely a napokban mutatkozik be a hazai médiának. Már csak azért is szkeptikus vagyok a kérdésben, mert a hazai hírfogyasztók többsége nem szereti a hírgyüjtő oldalakat.

Évekkel ezelőtt a blogok világában tett egyik kalandozásom eredménye is sikertelen próbálkozás maradt. Akkor a Blogtimes.hu több mint 200 hazai blogot szemlézett magazinos formába rendezve, de nem ütötte át a hazai olvasók inger küszöbét. A Feedstripes most összevon mindent és a hivatalos média mellett blogokat is szemléz. Sőt egy kattintással az angol nyelvű oldalak válogatását is elénk helyezi, általunk definiált témában.


Az aktálisan beállított nyelvű online médiát összegző, automata értékelési rendszerrel rendelkező weboldal design tekintetben leginkább a Pinterestre igyekszik hasonlítani. Használatát pedig a digg.com ra emlékeztető értékelő rendszer jellemzi. (A Digg egyébként egész csinos lett mostanában, kár hogy, évek óta a kutya sem foglakozik vele.)

Az új magyar szolgáltatás hivatalos bemutatkozását péntekre ígérik. Tematikus hírgyüjtőként nem jósolok neki hosszú életet. A http://www.feedstripes.com címen kipróbálható béta jelenleg magyarul és angolul képes hírt tálalni az olvasóknak.