Több mint 1800 médiapiaci szakember a Media Hungary-n

Több mint 1800 médiapiaci szakember a Media Hungary-n
A magyar médiaipar krémje vett részt a 21. Media Hungary konferencián Siófokon. Az eseményen több mint 100 magyar és külföldi szakember vizsgálta a média- és kommunikációs szakmát meghatározó hazai és nemzetközi trendeket.

 

Az idei Media Hungary két fő témája az volt, hogy a fogyasztók egyre inkább az élményeket keresik a médiában, és a vásárlásaik során is, mellyel párhuzamosan egyre nő azok száma, akik a digitális technológia nyújtotta lehetőségeket magabiztosan használják. Így a médiának is ehhez a két meghatározó trendhez kell igazítania a működését.

A konferencián az összesen 10 külön tematikára (két napon át 5-5 teremben, szekcióban) felfűzött szakmai előadás, és kerekasztal beszélgetés mellett két meghatározó médiapiaci bejelentésre is sor került.

Mint azt már a Digitalhungary.hu-n is megírtuk, Keresztesi Péter, a Modern Média Group Zrt. (MMG) kiadóvezetője a konferencián hozta nyilvánosságra azt a hírt, miszerint a cég ingyenes napilapot indít Lokál Extra címen. Az újságot elsősorban a budapesti tömegközlekedés megállóiban fogják terjeszteni.

Míg Fischer Gábor, a TV2 csoport kábelportfóliójának programigazgatója bejelentette, hogy a médiacég hamarosan hat új, tematikus kábelcsatornát indít.

Az élmények határozzák meg az életünket

A rendezvényen elhangzott, hogy a többség az élményeit a médiából szerzi, ugyanakkor ezek az élmények meghatározzák a médián kívüli életünket, baráti és családi beszélgetéseink témáját is. Éppen ezért hatalmas a felelőssége a média szakmának. Almási Kitti pszichológus a téma kapcsán rávilágított, hogy sokan az élmények ellentettjének az unalmat tartják, az élményhajhászás viszont erősen addiktív, hozzá lehet szokni, amíg megvan a belső hiányállapot, amire reagálva keressük a külső ingereket. A mai világban már nehéz lenyűgözni az embereket, éppen ezért az élmények fokozása egyfajta kényszer, mely miatt a médiatartalmak az extrémitás felé is elcsúszhatnak.

Minden reklámra költött forint 6 forinttal növeli a gazdasági teljesítményt

A Media Hungary-n a Magyar Reklámszövetség is fontos megállapításokat ismertetett. Az iparágat képviselő szervezet a PwC Magyarországgal közösen immár második alkalommal készített hatástanulmányt, mely a reklámköltések gazdaságra kifejtett hatását vizsgálta. A vizsgálat fő megállapítása az volt, hogy a reklámoknak jelentős nemzetgazdasági hatása van, hiszen minden reklámra költött 1 forint 6 forinttal járul hozzá a gazdaság teljesítményéhez.

A konferencia a fentiek mellett számos szakmai területen mutatta be az aktualitásokat, így a média- és reklámpiacon kívül reflektorfénybe került a tartalommarketing, a közösségi média, a neuromarketing, a HR szakma és a digitális hirdetések világa is.

A konferenciáról

A Media Hungary 2016 konferencián a témafelvető előadásokat követően rendkívül gyakorlatias, a hétköznapi munkában alkalmazható  ötleteket, megoldásokat és fejlesztéseket mutattak be a különböző médiatípusok és az ügynökségek képviselői, a piac régi és új szereplői.

Az egyre tudatosabb hirdetők és fogyasztók megjelenése olyan kreatív energiákat szabadított fel az ágazatban, hogy számos új praktikával, hirdetési eszközzel, kommunikációs stratégiával ismerkedhettek meg a résztvevők az előadásokon és beszélgetéseken.