Széleskörű szakmai összefogás a gyakorlati PR oktatásért

Az Independent Media Education Center egyedülálló oktatási programot hirdet “PR KOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN – A magyar kommunikációs szakma vezető szakemberei tolmácsolásában” címmel. A program szakmai partnere a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete. A képzés 2015 februárjától indul.

Az oktatás egy  interaktív előadássorozatra és az azt kísérő konzultációkra épül és egyedülálló lehetőséget nyújt a PR kommunikáció majd minden területének megismerésére a vállalati kommunikáció hazai “legjobbjainak” tolmácsolásában.

A “PR kommunikáció a gyakorlatban” címen jövő év elején induló képzés különlegessége, hogy a szakma minden részterületét olyan gyakorlati szakemberek mutatják be, akiket az adott terület legelismertebb, mondhatni “emblematikus” szakemberei között tartanak számon, és akiket ilyen keretek között többnyire ritkán hallunk-látunk. Az előadók ugyanis egy jól felépített képzési tematika mentén mutatják be saját területüket.

Az átfogó tematika felöleli többek között a stratégiaalkotást, a sajtókapcsolatok kialakítását és működtetését, a nemzetközi kommunikációs aspektusokat és a külső és belső PR összehangolását. Szó lesz a médiapiac felépítéséről, az egyes media szektorokról, a közösségi média erejéről, a speciális márkaépítési platformok által nyújtott lehetőségekről. A program foglalkozik a válságkommunikációval, a non-profit szervezetek kommunikációjával, de a corporate affairs körébe tartozó tevékenységekkel is. Külön kitér egyes speciális szektorok kommunikációjára, mint pl. a szigorúan szabályozott gyógyszeripar, a pénzügyi szektor vagy a kulturális intézmények, de érinti a művészek és képernyősök építését is PR eszközökkel, valamint az intézmények, vállalatok vezetőinek kommunikációját, beleértve az elektronikus médiában történő szereplést is.

Az IMEC alapítói B. Csejtei Ildikó és Liptay Gabriella, akik az elmúlt évtizedek során számos jelentős vállalat kommunikációs igazgatói posztját töltötték be.

“Célunk, hogy a szakmában felhalmozott tudásanyagot, tapasztalatokat rendszerezetten eljuttassuk a fiatal generációhoz, autentikus előadókon keresztül. A program speciális interaktív metodikára épül, valamint személyre szabott konzultációs alkalmakat is magába foglal. Büszkék vagyunk arra és köszönjük, hogy hazánk vezető közgazdászképző intézménye szakmai partnerként támogatja a programot.”- mondta B. Csejtei Ildikó.

“A mostani programot nem csupán egyetemistáknak, pályakezdőknek ajánljuk, hanem szakmabelieknek is, hiszen töményen, jól struktúrált rendszerben ismerhetik meg a PR kommunikáció teljes keresztmetszetét, olyan sokszínű tolmácsolásban és megközelítésben, ami egyedülálló módon közvetíti a szaktudást .”- foglalta össze Liptay Gabriella. “Ezzel az előadássorozattal párhuzamosan az Independent Media Education Center újfajta tematikákon is dolgozik, és hamarosan többféle célcsoport számára kínálunk testreszabott oktatási formákat a marketing és a PR kommunikáció témakörében. “

“A közgazdászképzésben is kiemelten fontos az innováció, az új megközelítésmódok átadása, és az elméleti oktatás gyakorlati oldalról történő megerősítése. Ezért örömmel karolunk fel olyan kezdeményezéseket, mint az IMEC képzése, melynek során diákjaink az egyetemen tanult elméleti ismereteiket tovább bővíthetik, és szakmabeliek számára is továbbképzési lehetőséget biztosít." - mondta Dr. Simon Judit egyetemi tanár, a Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének igazgatója.

Előadóink a programról:

Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató: “Diákként és pályakezdőként mindig felnéztem azokra a szakemberekre, akik sikereket értek el szakmájukban, és szerettem volna minél többet találkozni velük, tanulni tőlük. Most kicsit irigykedve, ugyanakkor nagy örömmel vagyok aktív részese egy olyan kezdeményezésnek, amely pont ezt nyújtja nekik: vezető szakemberektől kapnak gyakorlati tudást, bepillanthatnak a “kulisszák” mögé, mindezzel hatékonyan egészítve ki az egyetemi képzés elengedhetetlen tárgyi ismeretanyagát.”

Murányi Marcell, Főszerkesztő, Népszabadság, nol.hu?

"Ha egy pályakezdő bármilyen, média-kommunikáció szakon szerzett diplomával szeretne bejutni a Népszabadságba, a legtöbb esetben ez az első kérdésünk: és mihez tetszik érteni? Gyakorlat nélkül ugyanis nincs újságíró, mint ahogy elméletben sem lehet operálni. Ezért támogatom ezt a kezdeményezést, és ezért adom át örömmel azokat a tapasztalatokat, amelyeket főszerkesztőként Magyarország legnagyobb napilapjánál, a Blikknél, és legnagyobb politikai napilapjánál, a Népszabadságnál szereztem."

Bereczki Zoltán, színművész: “Nagyon örültem a felkérésnek, hiszen számomra az ilyen jellegű “szereplés” teljesen újszerű. Menedzseremmel közösen tudatosan építjük a karrieremet, ennek pedig fontos része a kommunikáció. A téma, amiről beszélhetek, azaz a művészek, képernyősök pozícionálása, építése a médián keresztül, most annál is inkább aktuális a számomra, mert egy jelentősebb “átalakuláson” dolgozom, ami nemcsak szakmai szempontból kihívás, de együtt jár vele a magamról kialakított kép finomítása is.”

Vándor Ágnes, Professional Publishing, ügyvezető: “Nagyon fontosnak tartom, hogy a főiskolai, egyetemi lexikális és rendszerező tudás mellett a kommunikációs szakmát választó fiatalok az elvek és szabályok tényleges használatába is betekintést nyerhessenek az iparágban dolgozó vezetők tapasztalatain, történetein keresztül.”

Az előadók névsora

A pr-kommunikációs kurzus előadói:

  • Adriány Kincső, HBLF, ügyvezető
  • Balatoni Zsófia, Uniomedia Communications PR ügynökség, tulajdonos
  • Balogh Gabriella, CEMP (Index, Inforádió), Felügyelőbizottsági tag
  • Beke Zsuzsa, Richter Gedeon Rt., PR és kormányzati kapcsolatok vezető
  • Benkó Sándor, Kossuth-díjas művész, zenekarvezető
  • Bereczki Zoltán, EMeRTon-díjas színész, énekes, zenei producer és menedzsere, Ferenczy Orsolya
  • Bitter Brunó, Next Wave Europe, ügyvezető igazgató
  • Bognár Tamás, Panmedia Western Médiaügynökség, ügyvezető igazgató, regionális igazgató
  • Borókai Gábor, Heti Válasz, főszerkesztő
  • Bölcs Ádám, Well Reklám- és PR Ügynökség, ügyvezető igazgató
  • Dudás Gergely, Index, főszerkesztő
  • Geszti Péter, EMeRTon-díjas magyar dalszövegíró, énekes, reklámszakember
  • Győrfi Pál, Országos Mentőszolgálat, szóvivő
  • Gőz László, zenész, zeneakadémiai tanár, a Budapest Music Center alapító-tulajdonosa
  • Gricz István, Katona József színház, kommunikációs és értékesítési igazgató
  • Hevesi Nóra, TESCO Magyarország, kommunikációs vezető
  • Horváth Magyary Nóra, KHB, kommunikációs ügyvezető igazgató
  • Incze Kinga, Mrs White Media Consulting, tulajdonos-ügyvezető
  • Kárász Róbert, TV2, műsorvezető, GAP Media Kft., ügyvezető
  • Kutas István, Telenor Magyarország, vállalati kommunikációs igazgató
  • Lenkei Anikó, Allianz SE, Head of Global Brand Communications and Operations
  • Málnay B. Levente, AMCNetworks Central Europe, vezérigazgató
  • Martin József Péter, Transparency International Magyarország, ügyvezető igazgató
  • Módos Márton, Inforádió, főszerkesztő
  • Murányi Marcell, Népszabadság, nol.hu, főszerkesztő
  • Novák Péter, IAB, elnök
  • Ómolnár Miklós, Story és Best hetilapok alapító, korábbi főszerkesztő
  • Szabó Eszter, GE Közép- és Kelet-Európa, Corporate kommunikációs és Public Affairs igazgató
  • Szabó-Stein Imre, Zeneakadémia, kommunikációs és média tartalom fejlesztési igazgató
  • Szollár Domokos, MOL Magyarország, kommunikációs igazgató
  • Tiszttartó Titusz, ClassFM, programigazgató
  • Dr. Turkovics Mónika, Magyar Állami Operaház, marketing- és kommunikációs igazgató
  • Urbán Zsolt, Magyar Reklámszövetség, elnök
  • Vándor Ágnes, Professional Publishing (tk. Kreatív szaklap), ügyvezető igazgató
  • Varró Balázs, Ustream, kommunikációs veze

Regisztráció és program: www.independentmedia.hu/eloadássorozat_regisztráció

Információ: info@independentmedia.hu

facebook.com/IndependentMediaEducationCenter