Portfólió – az érdeklődésre építve

Portfólió – az érdeklődésre építve
Míg az országos adók egyszerre a teljes kereskedelmi közönséghez igyekeznek szólni, addig a tematikus csatornák egy-egy kiszemelt célcsoportot szolgálnak ki minél jobban. A több csatornából felépített portfólió is képes elérni a teljes közönséget, de összességében hatékonyabban, amiből a néző és a hirdető is profitál. A tematikus csatornák ezért is hasítanak ki egyre nagyobb szeletet a reklámtortából.

A Discovery Networks márkái, portfóliója érdeklődési körök alapján épül fel. Csatornáink meghatározott attitűdökhöz kapcsolódnak, melyek egy-egy nézőtípusnak, illetve valamelyik nemhez szólnak. Magyarországon jelenleg hét márkánk érhető el – köztük a Discovery Channel, a mai, modern nőknek szóló TLC és a családok régi kedvence, az Animal Planet.

A rejtélyeket és borzongató történeteket bemutató csatornák – a mystery & suspense – jelenleg a kábeltelevíziós piac leggyorsabban növekvő szereplői. Legújabb csatornánk az ID Xtra a tematika első képviselője Magyarországon. A kutatások és a nemzetközi tapasztalatok szerint a nézők kiemelkedőnek számító 50 perc fölötti időt szentelnek az ilyen típusú műsoroknak. Az ID Xtra elsősorban a 25-54 közötti női nézőknek szól, akik kedvelik a rejtélyeket, szeretnek nyomozni és összerakni a nyomokból a megoldást.

Azt is vizsgáljuk, hogy a nézők hogyan fogyasztják a tartalmakat. Kutatásunk szerint a lineáris tévézés uralkodó szerepe megmaradt, ugyanakkor szemtanúi vagyunk az új technológiák iránti igény erősödésének, melyek nem helyettesítik, hanem kiegészítik a hagyományos tévénézési szokásokat. Egyrészt sokan beszélnek a közösségi médiában az épp futó műsorról, másrészt a tartalomfogyasztást is kiterjesztik a lineáris tévén túlra. A „rajongók” extra tartalmakat keresnek kedvenc műsoraikhoz, például színfalak mögötti videókat, interjúkat, amelyek hozzáadnak a műsor élvezetéhez. A “turisták” az előzeteseket böngészve műsorok és műfajok széles spektrumát járják be, vagy gyors összefoglalókkal pótolják a párhuzamosan nézett sorozatok kihagyott részeit.

Ezek a kiegészítő tartalmak kifejezetten az új képernyőkre termettek. Műsorainkat mi is kiterjesztjük az új felületekre, mely során figyelembe vesszük a platformok saját szabályait is, az online felületeken például a gyorsabb tartalomfogyasztás miatt rövidebb videókat – előzeteseket, háttérvideókat – osztunk meg. A konkrét műsoroktól elrugaszkodva, a Discovery márkáit egyéb módon is kivetítjük az online térbe. Olyan egyedi és önálló márkáink vannak, mint a TestTube, a Treehugger, a Howstuffworks vagy a Discovery News, melyek illeszkednek csatornáink stílusához és tematikájához, és legfőképp a Discovery küldetéséhez – a kíváncsiság kielégítéséhez.

 


Vantsa László

Személyes információk:

Discovery Networks CEEMEA, Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős terjesztési és üzletfejlesztési igazgató, ...