Az első és egyben legfontosabb, hogy megőrizzük higgadtságunkat. Ha nagy sietségünkben különböző csatornákon ellentétes üzeneteket közvetítünk a külvilág felé, akkor csak tovább rontjuk a helyzetünket. Ezért érdemes először a károk felmérésével kezdeni a folyamatot. Fontos a szakembereinkkel tisztázni, hogy mi történt, és a média mit hisz, hogy történt, majd közösen egy tervet meghatározni a károk kezelésére. A stratégia kritikus eleme, hogy a cég reakcióját miként juttatjuk el a közönségünkhöz; hivatalos nyilatkozatot adunk ki, esetleg hírlevélben értesítjük ügyfeleinket vagy a közösségi médiában válaszolunk minden egyes felmerülő kérdésre.
A visszajelzések alapján folyamatosan finomíthatjuk a hivatalos PR reakciónkat a változások függvényében. A korábbi évek hasonló esetei jól mutatják, hogy milyen fontos az ilyen rendkívüli alkalmak megfelelő orvoslása. Donald Sterling kosárcsapat tulajdonos elszólása, a Lululemon nadrág visszahívásai, vagy az Abercrombie ügyvezetőjének viselkedése, mind nagy port kavart a közelmúltban, de az okozott nehézségek megfelelő kezelésével jócskán enyhíteni lehet az okozott közvelemény felháborodást.
Ha elég bátor marketing stratégiát követ, vagy a cég vezetője gyakran szerepel a médiában, akkor könnyen megeshet, hogy egyszer az ön vállalata is hasonló helyzetbe kerülhet. Sajnos az ilyen helyzeteket nem lehet elkerülni, bár bizonyos mértékben fel tudunk rájuk készülni, melyben remek kiindulási alap lehet a Meltwater alábbi infografikája.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!