Napi 3 óránál többet lógunk a Youtube-on

Napi 3 óránál többet lógunk a Youtube-on
Az Ericsson friss jelentése szerint minden eddiginél népszerűbb video-on-demand (VoD) a tv-zéssel töltött idő több mint egyharmadában már on-demand televíziós és videó tartalmakat nézünk. A friss kutatás 680 millió médiafogyasztó nézeteit és szokásait reprezentálja.

 

Az Ericsson ConsumerLab 2015-ös TV & Média Jelentése szerint a fogyasztók körében minden eddiginél nagyobb népszerűségnek örvendenek a video-on-demand szolgáltatások; a tévénézéssel töltött idő több mint egyharmadában már on-demand televíziós és videó tartalmakat néznek.

 

A jelentés rámutat, hogy 2012 óta 71 %-kal nőtt az okostelefonon történő videónézésre fordított idő; a tinédzserek teljes televíziózással és videózással töltött idejének elképesztően nagy része, kétharmada valamilyen mobil eszközön történik

Ugyancsak emelkedőben van a fogyasztók által generált tartalmak megtekintése, csaknem minden tizedik fogyasztó naponta három óránál többet a YouTube-on tölt

 

Az Ericsson ConsumerLab éves TV & Média Jelentésének legújabb kiadása 680 millió médiafogyasztó nézeteit és szokásait reprezentálja, és ezzel ez a témában készült egyik legteljesebb körű kutatás.

A jelentés egyik legfőbb megállapítása, hogy a video-on-demand (VOD) szolgáltatások egyre sikeresebben elégítik ki a fogyasztói igényeket, és ezáltal lehetővé teszik, hogy a fogyasztók változtassanak tévénézési szokásaikon. A fogyasztók ma már hetente hat órát töltenek azzal, hogy streamelt on-demand televíziós sorozatokat, műsorokat és filmeket néznek.

 

 

2011 óta ez az érték megduplázódott. Más megközelítésben elmondható, hogy a fogyasztók napjainkban már minden harmadik televízió- és videónézéssel töltött órában VOD szolgáltatást vesznek igénybe.Jelentősen megnövekedett a fogyasztók körében a mobil eszközökön történő videófogyasztás is: jelenleg 61 %-uk néz videót az okostelefonján, ami 2012 óta 71%-os növekedést jelent. Ha figyelembe vesszük a tableteket, laptopokat és az okostelefonokat, akkor a tinédzserek a televízió- és videónézéssel töltött idejük közel kétharmadát mobil eszközön töltik.

 

Ugyanakkor a fogyasztók által létrehozott tartalom (UGC) platformjai egyre nagyobb részt képviselnek a fogyasztók tévénézésén és videózásán belül. Csaknem minden tizedik fogyasztó naponta három óránál hosszabb ideig néz videót a YouTube-on, és háromból egy fogyasztó szerint nagyon fontos, hogy UGC tartalmat nézhessen otthon a televízióján is. A tanulmány emellett azt is megállapította, hogy az UGC tartalomban gazdag platformok, például a YouTube fokozott előtérbe kerülése megnövelte az oktató és ismeretterjesztő videók népszerűségét: a fogyasztók hetente átlagosan 73 percnyi ilyen tartalmat néznek.

Anders Erlandsson, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója szerint: “A video-on-demand streaming és UGC szolgáltatások folyamatos növekedése is tükrözi azt a három speciális tényezőt, amelyek a mai tévénézők számára kiemelten fontosak: a minőségi tartalom, a rugalmasság és a teljeskörű élmény biztosítása. Az említett három területet támogató, innovatív üzleti modellek ma már elengedhetetlenek ahhoz, hogy egyszerre releváns és vonzó televíziós és videó ajánlatok szülessenek.”

 

Az Ericsson ConsumerLab 2015. évi TV & Média Jelentésének egyéb lényeges megállapításai többek között a következők:

A „darálás” (binge-watching) átrajzolja a térképet: A televíziós és videófogyasztás terén gyorsan központi szerephez jutott az a gyakorlat, hogy a nézők a televíziós sorozatok több epizódját nézik végig egymás után. Ez a szokás az olyan szolgáltatások előfizetős video-on-demand (S-VOD) felhasználói körében elterjedt, mint a Netflix, az Amazon Prime és az HBO, akiknek 87 %-a hetente legalább egyszer beleveti magát a sorozatnézésbe.

A megfelelő tartalom megtalálásának nehézségei: A lineáris televíziót néző fogyasztók fele állítja, hogy nem találnak minden nap valami nézhetőt. A fogyasztók úgy érzik, hogy az ajánló funkciók egyszerűen nem elég okosak, vagy nem elég személyesek.

Különböző csomagok, különböző hozzáállás: Azoknak a fogyasztóknak, akiknek még soha nem volt fizetős televízió előfizetésük, 22 %-amár most is fizet online (OTT) tartalomszolgáltatásokért.

A lineáris televízió kulcsfontosságú marad: A lineáris televíziózás továbbra is igen népszerű, elsősorban annak köszönhetően, hogy hozzáférést biztosít olyan prémium és élő tartalmakhoz, mint például a sportesemények, illetve a közösségi értéke miatt. Ebből a szempontból a lineáris TV gyakran tölti be a „családi tábortűz” szerepét.