Mr. Magazine: Rosszul reagáltak a válságra a kiadók

Mr. Magazine: Rosszul reagáltak a válságra a kiadók
A világszerte Mr Magazine-ként ismert szakértő Samir Husni a Media Hungary 2016 konferencián előadott prezentációját egészítette ki a CM Sales székházban tartott mesterkurzussal.

A rendkívüli érdeklődésre számot tartó eseményen részt vettek az MLE tagjai, a főbb, hazai kiadók képviselői, a CM Sales reklámügynökségi és direkt üzleti partnerei. A vendégeket Steff József, a CM Sales ügyvezető igazgatója köszöntötte, majd Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke vezette fel a Mississippi Egyetemen oktató Samir Husni professzor „Print future in digital age” című prezentációját.

A szakember egyébként a Media Hungary konferencián is előadott, többek között arról, hogy a digitális korszakban mi lehet a magazinok és a magazinmédia sikernek a titka. 

Trash audience
Husni szerint a gazdasági válságra és az okos eszközök dinamikus elterjedésére a kiadók jelentős része az USA-ban is rosszul reagált: csökkentették a lapok oldalszámát, a papír minőségét, a magazinok árát, az előfizetési díjakat, továbbá olyan digitális platformok fejlesztésébe fogtak, amelyek nem tudták a közönséget dollárra konvertálni. Ráadásul ez a közönség - a szakember megfogalmazása szerint olyan „trash audience”, amely a legtöbb esetben nem rendelkezett vásárlóerővel, mi több a reklámblokkolók hihetetlen elterjedése is gátolta a nyomtatott magazinok kiadóinak elképzeléseit.

A szakértő szerint azonban tisztán látni kell, hogy egy olyan multi-platform világban élünk, ahol a digitális eszközökkel a magazin kiadóknak is tervezniük kell, az ezeknek szánt szerep azonban jelentősen eltér attól a stratégiától, amelyet a kiadók 2008-tól követtek. A táblagépekre készített, a magazinok lapozgatásának hangját imitáló iPad magazinok gyakorlatilag kudarcot vallottak. Miért imitálnánk digitális eszközökön a nyomtatott termékeket, ha egyszer rendelkezésre áll maga a papír is? – tette fel a költői kérdést Husni.

Audience first
Husni szerint hibás a kvantitatív megközelítés, nem az olvasók száma lényeges, hanem az olvasók összetétele, a közönségünk minősége, érdeklődése, igényei, így a kiadóknak elsődleges feladatuk azoknak az olvasóknak a megismerése, bevonása, meghallgatása, akik számítanak – akár kisebb csoportokban történő beszélgetés formájában, de semmiképpen sem mesterséges szimulációban, fókuszcsoportos kutatás keretében.

Print is the new newmedia’
A magazinok képesek a folyamatos megújulásra, több magazin jelenik meg, mint amennyi megszűnik, illetve a magazinoknak is ugyanolyan életpályája van, mint bármilyen más terméknek. Samir Husni egy magazin megszűnésére ugyanolyan természetes folyamatként tekint, mint amikor egy tv műsor lekerül a programról. A cikk tovább folytatódik a CM Sales weboldalán.