Mit szívnak ezek ott Svájcban?

Mit szívnak ezek ott Svájcban?
Azt eddig is lehetett sejteni, hogy a svájci fűnek nincs párja, meg hogy nemcsak a marhát hizlalják rajta, különben miért lenne pont lila az a tehén. De úgy tűnik, a kies Alpokban valami dizájner cuccra váltottak az utóbbi időben.

Dupla hússal azt a hamburgert, ha kérhetném!

A McDonald’s forgalma az USA-ban hetedik hónapja zuhan, novemberben az elmúlt évtized legrosszabb havi eladási számait produkálta. Az olcsósági versenyben a Burger King és a Wendy’s húzza ki alóla a szőnyeget, Kínában pedig a legnagyobb húsbeszállítója keveredett közegészségügyi botrányba.

A Meki stratégiai válasza, hogy veszettül bizonygatják: náluk az étel ételből van. A McRib “titkának” feltárása után most a McNuggetről derült ki, hogy nem a hírhedt pink slime-ból, hanem a McRibhez hasonlóan újrahúsból készül. Svájcban nem vacakolnak ilyen álnatgeós oknyomozással. A vendég az első, és ha úgy kívánja, akkor a javarészt szexmentes Eurosportról a dolgozók gond nélkül átkapcsolnak akár egy pornócsatornára is.

 

A 20 minuten szellőztette meg az esetet, ami a kies Zuchwilben (am See?) történt, és úgy mondják, nem egyedülálló. Ugyan, kérem, csak egy kicsivel több hússal adják a börgert…

Mert Löli azért nem vagyok!

Ennél is nagyobb izgalomban tartja a svájciakat (svejcieket?), hogy mi történik a Löli család (ejtsd Lőli) háza táján.

Löliék a Demner, Merlicek & Bergmann osztrák reklámügynökség agyszüleményei, akik olyanok, mintha a Família Kft.-t Svájcba röpítette volna az időgép. A DMB, a német nyelvű piacok Lola T kreatívja nem elégedett meg a Media Markt “Ich bin doch nicht blöd!” szlogenjével, hanem a svejcinémetben a trotlinak megfelelő ‘löli’-re húzott rá egy koncepciót.

A kampány már első körben kivert néhány biztosítékot, a helyi sajtó pedig megalkotta a Löli-Gate kifejezést. Miközben az ország Löliéken röhög, a prűd kisebbség azon van kiakadva, hogy mit is művel Reto Löli a takaró alatt. A pubertás gondjaival küzdő családtag egy antik Commodore 128D-vel küzd egy szétpixelezett (itt a pixel történelmi léptékben értendő) pornójátékkal.

A werbewoche.ch a napokban interjút közölt Harry Bergmannal, aki a kampányt “a svájci humor előtti főhajtásként” értékelte. A szpot sugárzását a tiltakozások miatt a Media Markt leállította, de a témát több lap is átvette, még a Spiegelben is kaptak egy kis ingyenreklámot Löliék.