Mit árul el rólunk az “internetes nevetésünk”?

Mit árul el rólunk az “internetes nevetésünk”?
Ki gondolta volna, hogy a vidámságunk online megnyilvánulásai milyen jól jellemeznek minket?

Márpedig egy amerikai újságírónő a New Yorker-nek írt eszmefuttatása nyomán a Facebook elemző csapata most alaposan nagyító alá vette boldogságunk apró jeleit, és több oldalas értékelésben vizsgálták a legnépszerűbb online nevetés kifejezéseket.

A vizsgálat alanyául a Facebook-nál egy májusi hetet választottak ki, mely bejegyzéseinek és megjegyzéseinek 15%-a tartalmazott valamilyen nevetésre utaló szót vagy emoji-t. A legnépszerűbb kifejezésnek a haha bizonyult, bár a fiatalok és a nők körében inkább az apró nevető arcocskák, míg a férfiaknál a hehe lett a nyertes.

Érdekes, hogy míg néhány évvel ezelőtt nagy divatban volt a laugh-out-loud rövidítése, a LOL, most már csak az esetek kevesebb, mint 2%-ában használják ezt a kifejezést a vidámság leírására. Ráadásul a LOL a vizsgált online nevetések közül a legidősebb átlagos használói korosztállyal dicsekedhet, hiszen túlnyomórészt a 26-28 évesek választják ezt a rövidítést. A fiatalok körében pedig az emojik a legnépszerűbbek, melyek fő használó tábora a 18 évesek közül kerül ki.

Ha kíváncsi további statisztikákra az online nevetésiszokásainkról, akkor a Facebook mindenre kiterjedő összeállítása egy remek kiinduló pont lehet a témában.