Mire figyeljen, ha frissíti honlapját

Mire figyeljen, ha frissíti honlapját
Minden nagyforgalmú weboldal időnként átesik egy jelentősebb ráncfelvarráson, mellyel alkalmazkodni tud az aktuális dizájn és tartalmi trendekhez. Ez a honlap újratervezés a legtöbb esetben valamilyen szerkezeti átalakításokat is jelent, azonban óvatosnak kell lennünk, hogy a hosszú évek alatt felépített kereső optimalizálásunkat, nehogy az új struktúrának köszönhetően elveszítsük. A Sushi Digital összegyűjtött 5 tippet, hogy megvédjük magunkat az ilyen problémáktól, és inkább saját előnyünkre fordíthassuk a fejlesztéseket.

A sokak által ismert, Google Analytics lehet az egyik leghasznosabb eszközünk ebben az esetben. Koncentráljunk néhány, általunk legfontosabbnak tartott tényezőre, mint a havi egyedi látogatók száma vagy a honlapunkon eltöltött idő. Fontos, hogy a frissítés előtti eredményeket tekintsük alapnak, és onnan próbáljuk javítani adatainkat.

Hasonlóan érdekes lehet a Google Webmaster Tools, mellyel figyelemmel kísérhetjük, hogy a Google kereső miként látja honlapunkat. Ez azért is fontos, mert hamar rámutathat nem működő vagy nem található lapokra honlapunkon, melyek esetleg épp a “felújítás” során sérültek vagy hibásodtak meg.

Fontos, hogy figyeljünk az egyes lapok URL-jére - még a sokadig “ / “ után is - és igyekezzünk elkerülni mindennemű változtatást bennük. A Google adatbázisa minden egyes URL-hez külön gyűjti az információkat, melyek idővel szépen előrébb segíthetik portálunkat a keresőtalálatok között. Elég csupán egy betű változtatás, és máris oda a sok éves kemény munka.

Egy másik fontos elem, hogy igyekezzünk a honlapunkon található lapok számát viszonylag fixen tartani. Ha tömegesen csökken az oldalak száma, akkor az egész honlap Google értékelése jelentősen visszaeshet, ha pedig hirtelen megugrik, akkor a Google manipulációt vagy mesterkedést gyaníthat.

Végül nem szabad elhanyagolni, hogy a Google nagyon szigorúan figyelembe veszi, hogy milyen gyorsan tölt be weblapunk. Már a tervezésnél fontos erre nagy hangsúlyt fektetni, mert egy villámgyors honlap akár komoly előnyt is adhat nekünk a versenytársakkal szemben. Hasznos lehet ebben a kérdésben, például a gtmetrix.org, mellyel a weblapja sebességét tesztelheti.