Megváltozó PR tegnap és ma

Megváltozó PR tegnap és ma
Az Média Hungary egyik előadásának üzenete jutott az eszembe, ami nagyjából annyi volt, hogy ideje lenne legalább a PR helyes kiejtését megtanulni.

A PR az a manapság átalakulóban lévő tevékenység, amely alapvető célja nem az eladás, sajnos nagyon sokan összekeverik a marketing feladatokkal. Hatékonyságának a mérése sokkal nehezebb, mint a korábban említett marketingé.

A PR sokkal inkább a média kommunikáció felé mozdult el az utóbbi időben. A média viszont a közösség felé mozdult. A webes megjelenés az újságírástól sokkal inkább a blogger világ felé transzformálódik.

A hagyományos sajtóközlemények ideje jórészt lejárt. A történet mesélés és a tartalom megosztás ideje jött el. Nincsenek igazán sajtóhírré változó céges események, inkább események vannak, amelyek médiaértéke egyenlő a tartalmukkal, üzenetükkel.

Brand kampányok vannak, amelyek megcélozzák a felhasználók bizonyos rétegeit, leginkább olyan eszközökkel, hogy abba a célközönség bevonódva újabb és újabb embereket érjen el megosztásokon, Twitteren, Pinteresten, Instagramon, Youtube-on keresztül.

A PR instant és azonnali reagálású kommunikáció, amely a brandet elhelyezi a célközönség által látogatott közösségi médiákban, direkt szólítja meg a fehasználót mobilján keresztül. Személyes üzenetet közvetít a korábbi senkit sem érdeklő, sajtóközlemények helyett.