Meglódult az uniós digitális költés

Meglódult az uniós digitális költés
Elérhetőek a friss IAB AdEx adatok, amelyek szerint a videó és a mobil hajtotta a növekedést. Az európai digitális költés 2017 első félévében 11,5 százalékkal 22,2 milliárd euróra nőtt.

Az AdEx Benchmark Study szerint a növekedés szinte teljes egészében a mobilnak köszönhető: a mobil display 45,9 százalékkal bővült, miközben a desktop display 1,4 százalékkal csökkent. Ha a teljes mobilt nézzük, az növekedési ütemét tekintve minden más formátumot maga mögé utasított 41,4 százalékos bővüléssel, amely 7 milliárd eurós költést eredményezett 2017 első felében.

Az online videó bővülése 3,2-szer gyorsabb volt, mint a nem videós displayeké. A költés így 1,7 milliárd eurót tett ki 2017 első felében, ami azt is jelenti, hogy immár a teljes display 20 százalékát adja, aláhúzva ezzel a digitális növekvő szerepét a márkakampányokban. A videó egyébként a programmatic szegmensben is a növekedés egyik kulcstényezőjévé vált 155 százalákos megugrásával.

Ha a display és a search teljesítményét vetjük össze, a display produkálta a nagyobb arányú, 13,1 százalékos bővülést, szemben a search 12,8 százalékos ütemével. A display ezzel 8 milliárd fölé kúszott és a teljes költés 37 százalékát adja, míg a search 48 százalékot tudhat a magáénak. A display továbbra is erős növekedést mutat a kelet-közép-európai régióban adja, míg a search 48 százalékot tudhat a magáénak. A display továbbra is erős növekedést mutat a kelet-közép-európai régióban.