Még többet lehet keresni a Youtube-bal

Még többet lehet keresni a Youtube-bal
A 2017-es „hirdetésháborút” követően végre a Youtube-nál is rájöttek, hogy ők vannak a feltöltőkért és nem fordítva.

Ennek megfelelően a Youtube most egy hármas csomagot vezet be, amelyek egyenként is megkönnyíthetik a pénzszerzést a videósok számára – számol be a Make use of. Persze csak abban az esetben, ha a net népe szerint is érdekes, amit csinálnak. Ez a hármas egyébként együtt azt is megmutatja, hogy a Youtube próbál tovább látni a bevételben való dagobertbácsizásnál, ami azért is örvendetes, mert a videó megosztó tulajdonosa a világ legnagyobb online hirdetőóriása, a Google. Így ez arra is utalhat, hogy hamarosan megváltozik az online hirdetések világa.

Valami készül?

A Youtube egyik blogbejegyzésében Nehal Mohan, a cég termékigazgatója arról ír, hogy a Youtube-nak havi szinten van kétmilliárd felhasználója, de emellett ők azt is szeretnék, hogy a tartalom előállítók komoly pénzeket keressenek, a hirdetéseken túl is.

Ennek egy lehetséges módja a csatornatagság, ahol a tartalomfogyasztó lényegében előfizet a csatornára olyan havi 5 dollár körüli összeget, amiért cserébe kaphat egyedi jelvényeket, emojikat és exkluzív, csak tagoknak szóló posztokat.

A kicsik is kaszálhatnak?

Jelenleg a Youtube ezt a lehetőséget csak azon csatornák számára teszi lehetővé, melyek rendelkeznek legalább 100 000 feliratkozóval, ám semmi sincs kőbe vésve és maga a cég is azt sugallja, hogy ez a pillanatnyi szabály könnyedén megváltozhat.

Beépített webshop

Már így is egy csomó feltöltő árul a csatornájához kapcsolódó apróságokat (bögre, póló, kulcstartó stb.), most viszont a Youtube megteremti ennek az intézményes formáját is azzal, hogy platformot biztosít hozzá. Gyakorlatilag a csatornák kapnak egy mini webshopot, amin keresztül egyszerre 20 terméket árulhatnak. A rossz hír egyelőre az, hogy ezzel per pillanat még csak az amerikai youtuberek élhetnek.

Végül, de nem utolsó sorban jön a Premiers szolgáltatás, melynek segítségével egy előre felvett videót lehet élő eseményként sugározni, ami azt vonja maga után, hogy sokan fogják egyidejűleg nézni az adott videót, amihez a feltöltő s a nézők is használhatják a Super Chat (és annak adománygyűjtő szolgáltatását) alkalmazást.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: youtube, influencer