Még mindig a tévé a legütősebb

Még mindig a tévé a legütősebb
Az Atmedia szakmai partnereivel, a GfK-val és a QuintiliesIMS-szel a legnagyobb tévés hirdetői szektorok – az FMCG, az OTC és a retail – különböző médiatípusokon futó kampányainak forgalomnövelő hatásvizsgálatát végezte el.

„A módszertanunk és a kutatási célunk minden esetben hasonló volt: elsősorban a különböző médiatípusok (tv, online, print, outdoor, rádió) értékesítésre gyakorolt hatását akartuk összehasonlítani. Emellett többek között eltérő méretű márkákat is vizsgáltunk és különböző költési stratégiákat is kiértékeltünk” – idézi Karácsony Lászlót, az Atmedia stratégiai és marketing igazgatóját a MédiaPiac.

Képernyőn a mosópor

2016-ban az FMCG szektort (napi fogyasztási termékek az élelmiszertől a testápolóig – a szerk.) elemezték: 90 brand, 5 éves aktivitását vizsgálták (2011-2015), havi bontásban. A havi penetráció változását vizsgálták a Kantar listaáras költések és a Nielsen ratingek tükrében. A penetráció itt azt jelentette, hogy adott háztartás, adott termékből, adott időszakban legalább egyszer vásárolt. A GfK kétezer háztartás adatszolgáltatásra épülő, 4 millió háztartást reprezentáló fogyasztói paneljéből nyert adatokkal dolgoztak. Együttmozgásokat vizsgáltak és statisztikai modellt készítettek. A modellből az derült ki, hogy a televízió nagyobb mértékben tudja növelni a penetrációt, mint bármely más médiatípus.

További részletek a MédiaPiac honlapján.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Atmedia, tévé