Médiaunió: 2016-ban a környezetvédelemért kampányol

Médiaunió: 2016-ban a környezetvédelemért kampányol
A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma meghozta döntését, kiválasztotta a 2016-os év országos társadalmi célú kampányának témáját. A Schmidt Mária vezette Kuratórium, melynek tagjai Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre egyhangúlag hozta meg döntését.

A Médiaunió Alapítvány 2015-ben megkezdett, az internet negatív és pozitív hatásairól szóló, a médiatudatosítást célzó kampány 2016. február végéig tart majd. A Kuratórium döntése nyomán azonban megkezdődtek a 2016-os társadalmi célú kampány előkészületei.

Schmidt Mária elmondta, „idén is rengeteg jó témajavaslat érkezett, a Kuratórium pedig parázs vitát folytatott, mielőtt meghozta döntését. Abban azonban mindannyian egyetértettünk, hogy a környezetvédelem ügye nem kap kellő figyelmet a médiában.” A Médiaunió Alapítvány nyolcadik társadalmi célú kampányának témáját, a környezetvédelem ügyét Novák Péter javasolta. Mint mondta, „az Alapítvány az elmúlt években minden fontos társadalmi területtel foglalkozott az egészséges életmódtól a fogyatékos emberek integrációján át a médiatudatosságig, itt az idő, hogy végre a környezetvédelem ügye is előtérbe kerüljön.”

Csányi Sándor a Médiaunió Alapítvány Kuratóriumának új tagja, aki Hankiss Elemér Tanár urat váltotta a kurátori székben, kifejezett örömét fejezte ki a téma kapcsán. „Az energiafogyasztás csökkentése, víztakarékosság, szemetelés” – sorolta a legfontosabb környezetvédelmi üzeneteket, melyekre a kampánynak fókuszálnia kell. Rudolf Péter és Somody Imre kuratóriumi tagok a fiatalok elérését szorgalmazták, mert az ő példamutatásuk az idősebb generációk viselkedésére is hatással van. A Kuratórium továbbra is hangsúlyozza, az egyéni cselekvésre kell felhívni a figyelmet, ahogy a Médiaunió Alapítvány jelmondata is mondja: „Rajtad is múlik!”

A kampány szakmai tartalmának kidolgozása érdekében a Médiaunió Alapítvány hamarosan kapcsolatba lép a témában érintett civil, non-profit, for-profit és állami szervezetekkel, ezt követően pedig (pro bono munkát kérve) hozzáfog a kampány kreatív munkálatainak kidolgozásához, illetve támogatók kereséséhez a kampány gyártási költségeinek fedezéséhez.

A Médiaunió Alapítvány kezdeményezésére a magyar médiatörténetben példátlan összefogásnak köszönhetően eddig évente több mint 200 médium ajánlott fel pro bono, évi félmilliárd forintnyi felületet a társadalmi célú kampány üzenetének hatékony eljuttatása érdekében. A Kuratórium 2016-ban is összefogásra kéri a magyar médiát.