Médiaszemélyiségeknek és hírességeknek is elmondhatod, ha zaklatnak az interneten

Médiaszemélyiségeknek és hírességeknek is elmondhatod, ha zaklatnak az interneten
Az internetes bántalmazás jelensége kifejezetten komoly és aktuális probléma Magyarországon is, így az UNICEF Magyarország elindítja #nemvagyegyedül kampányát, aminek lényege, hogy a gyerekek tudják, sokan mások is átéltek már hasonlót, van kiút és bármikor kaphatnak segítséget a netes zaklatás ellen. A kampányhoz hírességek, influencerek csatlakoztak.

Az UNICEF Magyarország elindítja #nemvagyegyedül kampányát, amelynek fő célja, hogy a netes bántalmazás fiatal áldozatai felismerjék: van kihez fordulniuk a bajban. Másodsorban pedig szól az általában szintén fiatal elkövetőkhöz is, hogy nézzenek szembe sokszor meggondolatlan tetteik következményeivel – írja a szervezet közleménye, amit a kreativ.hu idézett.

Az közlemény szerint az angolul cyberbullyingnek nevezett jelenség nagyon aktuális probléma itthon is. A magyar 10-18 évesek 88 százaléka rendelkezik profillal valamelyik közösségi oldalon, 50 százalékuk pedig már találkozott olyan tartalmakkal, amelyeket nem értett, 20 százalékuk úgy érzi, hogy áldozata volt valamilyen zaklatásnak, 10 százalékuk pedig bevallotta, maga is bántalmazott már másokat a neten.

Az UNICEF Magyarország #nemvagyegyedül kampányának lényege, hogy a gyerekek tudják, sokan mások is átéltek már hasonlót, van kiút és bármikor kaphatnak segítséget a netes zaklatás ellen. Az akcióhoz hírességek és a YouTube világában mozgó influencerek csatlakoztak (Vecsei H. Miklós színész, Puskás Peti, Dukai Regina, Rubint Rella, Fenyvesi Zoli, Magyarósi Csaba, Lina és Panni, FollowAnna, Abosi Barni, Kettner Henry, Basky Balázs (Roar), Galcsik Győző és Siklósi Örs (AWS)). A program elkészülésében közreműködött a Generali Biztosító, a kampányötletért és a teljes kivitelezésért a Pome marketingügynökség felelt a Squad fiatal kreatívjaival közösen.

Az UNICEF Magyarország honlapján létrejött egy aloldal, amelyen keresztül az áldozatok becenév és email cím megadásával megírhatják tapasztalataikat és jelezhetik, hogy melyik hírességtől szeretnének választ kapni. A kiválasztott ismert ember személyesen, videón üzen a levélírónak, megosztva, hogy ő milyen hasonló nehézségeket élt át és hogyan sikerült továbblépnie a cyberbullying jelenségen. A kampány szervezői garantálják, hogy minden beérkező üzenet anonim marad és semmilyen felismerhető részlet nem kerül a nyilvánosság elé. A celebritások felkészítésében, valamint a krízishelyzetek kezelésében a Kék-Vonal ingyenes lelkisegély vonala nyújt szakmai segítséget.

„Óriási a látencia, az áldozatok sokszor a hozzájuk legközelebb állóktól sem mernek segítséget kérni. Egyedül cipelik a terhet, ami iskolaidő után se lesz könnyebb, hiszen a kibertérben mindig elérhetőek. Fontos, hogy megnyíljanak, beszéljenek a szüleikkel, az őket körülvevő felnőttekkel, szakemberekkel. És az is fontos, hogy az elkövetők szembenézzenek azzal, hogy miben vesznek részt, hiszen gyakran ők maguk is gyerekek csupán, akik az interneten keresztül kevésbé érzik a tetteik súlyát. Erről szól a #nemvagyegyedül kampány” – nyilatkozta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: cyberbullying