Kik a hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségei?

Kik a hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségei?
Harmadszor is Vidus Gabriella, az RTL vezérigazgatója végzett első helyen a Marketing&Média „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” rangsorában, amelyet idén 10. alkalommal készített el a kommunikációs szaklap.

Tizedik alkalommal készítette el a Marketing&Média kommunikációs szaklap a magyar médiaipar legbefolyásosabb embereinek top ötvenes rangsorát, melynek szereplőit 2017-ben is szakmai zsűri választotta ki. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője a jubileumi lista kapcsán elmondta, hogy 10 év alatt mindössze hat olyan szakember volt, aki az összes rangsorban helyet kapott, ami jól mutatja a médiapiac folyamatos változását. Vidus Gabriella, Bayer József, Kolosi Péter, Somlói Zsolt, Németh Béla és Málnay B. Levente azok, akiket 10 év alatt mindig a befolyásos szakemberek között tarthattunk számon. Idén a politikához köthető személyek befolyása tovább erősödött, miközben a médiavállalatok, ügynökségek és szerkesztőségek vezetőié csökkent.

A TOP 10

1. Vidus Gabriella RTL Magyarország
2. Andy Vajna TV2 Média Csoport
3. Mészáros Lőrinc Mediaworks Hungary, Echo Tv
4. Varga Zoltán Central Médiacsoport
5. Kolosi Péter RTL Magyarország
6. Dirk Gerkens TV2 Média Csoport
7. Christopher Mattheisen Magyar Telekom
8. Lukács Csaba Atmedia
9. dr. Bayer József Ringier Axel Springer
10. Gulyás János MEC Hungary

A zsűri értékelése alapján idén is Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója lett a legmeghatározóbb médiapiaci szereplő, aki a legjobb tízben egyedüli nőként szerepel. Andy Vajna, a TV2 Média Csoport tulajdonosa megőrizte tavalyi második helyét. A dobogó harmadik fokán Habony Árpádot, a Modern Media Group vezetőjét váltotta a listán először szereplő Mészáros Lőrinc, aki a Mediaworks Hungary és az Echo Tv megvásárlásával került a rangsorba. A Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója, Varga Zoltán megtartotta előző évi pozícióját, továbbra is a negyedik helyen szerepel, az RTL-es Kolosi Péter pedig egy helyezést javítva, idén az ötödik lett. Dirk Gerkens, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója három helyet javított, így a hatodik lett, a Magyar Telekom vezér Christopher Mattheisen pedig egy hellyel került előrébb a listán, így a hetedik helyet szerezte meg a top tízben. Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója nyolcadik helyen végzett a rangsorban, dr. Bayer József, a Ringier Axel Springer vezérigazgatója idén a kilencedik, Gulyás János, a MEC Hungary ügyvezetője pedig a tavalyi helyezéséhez hasonlóan a tizedik helyre került.

Szinte eltűntek a főszerkesztők

A toplistán csökkent a tartalom-előállítással foglalkozók befolyása: a főszerkesztők közül egyedüliként szerepel a listán Dudás Gergely az Indextől, pedig tavaly még a 444.hu-s Uj Péter és a Bors főszerkesztője, Pallagi Ferenc is a legmeghatározóbb szakemberek között volt. A lista pozíció szerinti bontásában a meghatározó szakemberek közül 48 százalék topmenedzser, 30 százalék egyéb vezető beosztásban van, 14 százalék tulajdonos. A top 50 legbefolyásosabb médiaipari személy rangsorának 8 százalékát alkotják azok, aki tulajdonosok és első számú vezetők is egyben. Az RTL Magyarország és a TV2 uralja a mezőnyt A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” indulása óta mindig az RTL-esek közül kerültek fel legtöbben a listára. Ez idén sem változott, hiszen összesen négyen szerepelnek a toplistán, ketten közülük a top tízben. Az RTL-t a TV2 Csoport követi: Andy Vajna és Dirk Gerkens képviseli a médiavállalatot, valamint a TV2-t erősíti a részükre műsorokat gyártó Rákosi Tamás is. Hasonlóan sok vezetőt ad az Atmedia nevű társaság, amely 2016-ban hatalmasat nőtt azzal, hogy a TV2 és a MTVA csatornák reklámidejének értékesítését is megszerezte.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: televízió