Kihívásokkal néz szembe a print, de mutatjuk az ellenszert is

Kihívásokkal néz szembe a print, de mutatjuk az ellenszert is
James Hewes, a Magazinkiadók Világszövetsége (FIPP) elnöke megtette előrejelzéseit az ideő esztendőre. Kihívásokról és az azokra adott válaszokról beszélt.

James Hewes, a Magazinkiadók Világszövetsége (FIPP) elnöke megtette előrejelzéseit az ideő esztendőre.

"Úgy vélem, hogy az első feladat a print árbevétel esetében fog jelentkezni. A legtöbb piacon ez ugyanis tovább fog csökkenni, bár vannak arra mutató jelek, hogy a csökkenés lassulni fog. Ezzel együtt jár a költségekre nehezedő nyomás – amely lehet, hogy a második nagy kihívást fogja jelenteni. Hogyan tegyük a hagyományos print tevékenységet még gazdaságosabbá? Biztos vagyok benne, hogy több összeolvadást és akvizíciót fogunk látni, még az elmúlt pár év frenetikus üzletkötéseihez képest is. A harmadik nehézség a hirdetések terén jelentkezik majd. A digitális hirdetések, amelyek hosszabb időn keresztül fogyasztókra vetítve alacsonyabb bevételt produkáltak, mint a print, még a marketingesek körében bizalomvesztéssel is szembesülnek. Muszáj lesz a bevételi bázist diverzifikálni 2019-ben, hogy a túlélés érdekében el tudjuk kerülni a hirdetésektől való függést. Végül pedig, úgy vélem, hogy feladatot fog jelenteni a kiadók számára a csapat kialakítása és megtartása – az álláspiacon nagy a verseny, különösen a fiatal, digitálisan képzett tehetségek terén" - olvasható a MLE által küldött közleményben, amit a mediapiac.com idézett.

A kihívások kezelésével kapcsolatban az alábbiakat mondta:

"Az a véleményem, hogy a kiadóknak három fő dolgot kell megtenniük. Az első az, hogy szorosabb együttműködést alakítsanak ki egymás között, főleg azokon a területeken, amelyeken a nagy digitális platformok erejének megtörésére kilátás nyílik. A digitális hirdetési csalások esetén pedig hatékonyabb az iparági összefogás , mint az egyéni fellépés. Az olyan szervezetek támogatása, mint a FIPP, a helyi kiadói egyesület vagy a nemzetközi testületek, mind hatékony lehetőséget kínálnak arra, hogy hallassuk a hangunkat és közösen lépjünk fel.

A második lehetőség a folyamatos tanulás. A médiaipar 2019-ben még gyorsabban fog változni, mint 2018-ban. Az egyedüli mód arra, hogy a változás sebességével lépést tudjuk tartani, az, hogy mind személyi, mint szervezeti ügyekben elszántan folytatni kell a tanulást. Konferenciák, white paperek, sztorik, podcastok, videók – mindezek hatalmas mennyiségű információt szállítanak az iparágról, amelyeket figyelembe kell venni, meg kell fontolni és be kell építeni stratégiánkba.

Legvégül pedig a networking segítségével meg kell találni cégünk számára az új lehetőségeket. A cégek mind technológiai téren, mind az általános üzleti kapcsolatok terén összekapcsolódnak, és ha izoláljuk magunkat, akkor elszalasztjuk az új lehetőségeket. El kell határozni, hogy rendszeresen találkozunk új emberekkel, a harmadik féltől érkező új ötletekre odafigyelünk, mert mindez lényeges összetevője annak, hogy a ma médiaiparának meg tudjunk felelni." A cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: print