Kiderült mivel nyitja az őszt a TV2

Kiderült mivel nyitja az őszt a TV2
Az Mfor.hu szedte össze a tévéképernyők előtt és mögött történő legfontosabb eseményeket.

Noha a mai nagy felbontású tévéken már valóban élvezhető látvány tűzijátékot nézni, borítékolható, hogy az augusztus 20-át a készülékek előtt töltőknek csupán az elenyésző töredéke rendelkezik OLED, QLED vagy 4k-s felbontású tévével – kezdi cikkét az Mfor.hu. Más statisztikai adatokból ismert, hogy az idős és a kevésbé tehetős emberek töltenek a legtöbb időt a tévé előtt, így feltételezhető, hogy a nemzeti ünnepen is így történt. Ezek a nézők pedig kényelmi vagy anyagi okokból nem a helyszínen, hanem a tévé előtt nézték a szokásos ünnepi tűzijátékot. Nem csak augusztus 20-án, de az egész hetet tekintve ez lett a legnézettebb műsor. Ha a különböző célcsoportokat megnézzük, akkor azt láthatjuk, hogy a 18-49 évesek körében a készülékek előtt ülők 18,5 százaléka nézte a tűzijátékot, míg az idősebbeket jobban reprezentáló teljes népességben ez az arány 27 százalékos volt.

A Duna TV-n közvetített műsor egyébként az utána következő Budavári Palotakoncert számait is erősen felhúzta. Ismerve a hazai nézők preferenciáit, a teljes népesség esetén mért közel 10 százalékos közönségarány igencsak meglepő egy ilyen műsornál. Főleg, ha figyelembe vesszük azt, hogy a Duna TV sokkal inkább az általános tömegnek szóló adásai általában a közelében sincsenek ennek a mutatónak. Hogy az idősek körében a 20-i műsorok sokaknak érdekes csemegét jelentettek, azt az is mutatja, hogy a vízi- és légiparádé is az átlagosnál sokkal nagyobb érdeklődést generált.

A közmédia az augusztus 20-i műsorok mellett ismét a sportműsorokkal ért el szélesebb közönséget. A Forma 1-es közvetítés mindkét fontos célcsoportban a top 10 műsorba került. Az elmúlt hetekben többször lamentáltunk azon, hogy a magyar foci, illetve a Vidi BL menetelése mennyire hidegen hagyja a nézőket, és csupán egy szűk réteg szórakozása az aranylábú fiúk csodálata. Úgy tűnik, ha földrengésszerű változás nem is történt, ám az mindenképpen elmondható, hogy az eddigieknél többen izgultak a készülékek előtt a magyar bajnoknak. A kereskedelmi célcsoportban a mérkőzés közönségaránya már meghaladta a 10 százalékot, de a teljes népességben is ehhez a lélektani szinthez közel volt ez a mutató.

Az utolsó nyári műsorrend szerinti héten az első két helyet ugyan nem tudta elvinni a kereskedelmi célcsoportban a legnézettebb műsorok listáján az RTL Klub, de egyébként ismét tarolt. A csatorna szokásosan jól teljesítő műsorai hozták a megszokott szintet, így az Éjjel-nappal Budapest, a Fókusz, a Barátok közt és a Híradó is folyamatosan a csatorna átlaga körül vagy azt meghaladóan teljesített. Emellett a nyár felfedezettjének tekinthető Doktor Murphy és az Amerika kapitány teljesített kimagaslóan.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: tv2, RTL Klub