Generációs különbségek a médiafogyasztásban [Infografika]

Generációs különbségek a médiafogyasztásban [Infografika]
Az egyes korosztályok internetezési, olvasási és telefonálási tendenciáit igyekszik górcső alá venni a Hostgator által összeállított izgalmas infografika.

Természetes, hogy a háború után született generáció sok szempontból máshogy látja a világot, mint a közösségi média és technológia világába beleszületett mai tinédzserek. Ezeket a különbségeket támasztják alá a médiavilágot bemutató felmérés eredményei is.

A feltárt összefüggések közül számos magától értetődő. Valószínűleg keveseket lep meg, hogy az Y generáció (80-as, 90-es években születettek nemzedéke) használja a legnagyobb arányban az internetet. Ahogy az is egyértelműnek látszik, hogy a felmérésben megkérdezett legidősebb korosztály olvas legtöbbet újságot.

Ami sokkal váratlanabb, hogy a mostani 50-70 évesek ugyanakkora aránya néz fel valamilyen közösségi oldalra napi szinten, mint a 20-30 évesek. Vagy ki gondolta volna, hogy ez a két korosztály harmadával kevesebb eséllyel használja telefonját sms küldésre, mint a 30-50 évesek. Ennek hátterében bizonyára az idősek esetében a telefonhívás preferálása, míg a fiataloknál a chat és üzenetküldő alkalmazások használata áll. Még érdekes kiemelni, hogy a frissen olvasni tanult korosztály körében az eltelt évtizedekben a könyvolvasás népszerűsége mit sem változott. Három évtizeddel ezelőtt is a megkérdezett 9 évesek valamivel több, mint fele olvasott a felmérést megelőző napon.

Ezek csak morzsák a tömérdek érdekességből a Hostgator infografikájából, melyet mindenképpen érdemes alaposan végigbogarászni.Természetes, hogy a háború után született generáció sok szempontból máshogy látja a világot, mint a közösségi média és technológia világába beleszületett mai tinédzserek. Ezeket a különbségeket támasztják alá a médiavilágot bemutató felmérés eredményei is.

A feltárt összefüggések közül számos magától értetődő. Valószínűleg keveseket lep meg, hogy az Y generáció (80-as, 90-es években születettek nemzedéke) használja a legnagyobb arányban az internetet. Ahogy az is egyértelműnek látszik, hogy a felmérésben megkérdezett legidősebb korosztály olvas legtöbbet újságot.

Ami sokkal váratlanabb, hogy a mostani 50-70 évesek ugyanakkora aránya néz fel valamilyen közösségi oldalra napi szinten, mint a 20-30 évesek. Vagy ki gondolta volna, hogy ez a két korosztály harmadával kevesebb eséllyel használja telefonját sms küldésre, mint a 30-50 évesek. Ennek hátterében bizonyára az idősek esetében a telefonhívás preferálása, míg a fiataloknál a chat és üzenetküldő alkalmazások használata áll. Még érdekes kiemelni, hogy a frissen olvasni tanult korosztály körében az eltelt évtizedekben a könyvolvasás népszerűsége mit sem változott. Három évtizeddel ezelőtt is a megkérdezett 9 évesek valamivel több, mint fele olvasott a felmérést megelőző napon.

Ezek csak morzsák a tömérdek érdekességből a Hostgator infografikájából, melyet mindenképpen érdemes alaposan végigbogarászni.

Forrás:   blog.hostgator.com