Fizessen megosztással a sajtótermékekért

Fizessen megosztással a sajtótermékekért
A Sharewall ötlete megoldás lehet a fizetős tartalomterjesztésre

A kétezres évek eleje óta folyamatosan csökkennek a legnagyobb számban megjelenő lapok, magazinok és újságok eladásai. Az internet kimeríthetetlen hír- és információ forrásnak bizonyult az elmúlt évtizedben, így egyre többen döntenek a digitális médiafogyasztás mellett. Ezzel leginkább a rendkívüli múltra visszatekintő, nagy szerkesztőségekkel működő sajtónagyágyúk vitorlájából kilopva szelet. Ennek folyományaként szép számmal láthattunk próbálkozásokat az online felületen megjelenő fizetős tartalomterjesztésre a hagyományos sajtó képviselőitől is. Többek között a Financial Times és a New York Times is prémium előfizetéshez köti számos online cikkének megtekintését, ami egyelőre sokakat elrettent és inkább a kisebb, ingyenes online források felé terel.

Azonban ennek nem feltétlenül kell így lennie, legalábbis a londoni székhelyű Sharewall névre hallgató startup egy jobb alternatíván dolgozik. A tesztelés alatt álló ötlet alapja, hogy az olvasók a magas színvonalú tartalomért nem pénzben, hanem megosztással fizetnek. Vagyis ha közösségi oldalakon megosztunk ismerőseinkkel vagy követőinkkel bizonyos általunk valóban hasznosnak talált cikkeket, bejegyzéseket, akkor lényegében ingyen böngészhetünk a prémium publikációk között. Természetes nem kell minden általunk olvasott cikket kihirdetnünk ismerőseinknek. Átlagosan 15-20 megtekintett cikkből kell egyet megosztanunk, habár a “szívesség” mértékét, vagyis a megosztások gyakoriságát, olyan tényezők befolyásolják, mint a Facebook ismerőseink száma vagy Twitter követőtáborunk nagysága.

Nyilván nem lesz mindenkinek egyaránt vonzó a Sharewall elgondolása. A nagy sajtófogyasztók, vagy a befektetési alapkezelők számára, akik a Wall Street Journal-t olvassák, a lehetőség inkább mókásnak tűnhet. Azonban mindazoknak ínyére lehet a koncepció, akik csak napi néhány érdekes, minőségi tartalomra vágynak és nem bánják, hogy Facebook oldalukra időnként kikerül egy-két link. A koncepció sikeressége még persze a jövő zenéje, de mindenképpen egy érdekes opciója lehet a jelenlegi előzetéseknek.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!