Fabricius Gábor az Agency Toplist-ről

Fabricius Gábor az Agency Toplist-ről
Riválist kaphat az M+ Lista az Agency Toplist képében. A Médiapiac az ötletgazda Fabricius Gábort kérdezte.

- Sokaknak még mindig nem egyértelmű a piacon, mi alapján fog felépülni az Agency Toplist.
- A legfontosabb, hogy ez a lista már meglévő gazdasági és szakmai versenyeredményeket összegez csupán, nem zsűriz, nem értékel, nem mond véleményt, nincs nevezési díj. A független munkacsoport szerint több párhuzamos rangsor lesz különböző teljesítményfaktorok szerint: egy növekedésalapú, egy forgalmi adatokon alapuló, egy, a szakmai edukációt figyelembe vevő és egy kreatív. Illetve lesz egy összetett, végső objektív elemzés is. Ez a lista az ügyfelek nézőpontját fogja tükrözni, nem az ügynökségek fogják eldönteni, kinek szebb a faroktolla. 

- Az Agency Toplist bejelentése felkavarta az állóvizet. Többen úgy vélik, a MAKSZszal folytatott vita veszélybe sodorta az iparág méltóságát.
- Egyértelműen a szakma hasznára vált, de a vitánál jobb kifejezés az eszmecsere, amely értékek, elvek, vélemények ütköztetése. Nem láttam olyan demokráciát, ahol a kulturált vita ne vitt volna előre. Nem válik a szakma előnyére, ha a dolgok kibeszéletlenül maradnak. Az, hogy milyen a vitakultúra Magyarországon, már más kérdés.

- Ez az eszmecsere kulturált volt?

- Abszolút. Gondoljunk a több százéves angol parlamentre, ahol verik az asztalt.

- Tapasztalataim szerint a szakma képviselőinek egy része üdvözölne egy új és transzparens rangsort, de nem feltétlenül az Agency Toplistre gondolnak.
- Amikor véleményt formáltak róla, a lista még meg sem született. Jelenleg is csak a híre létezik. Akkor lesznek majd igazán érdekes nyilatkozatok, amikor ki fog jönni.

- Akkor miért keltett negatív visszhangot?
- Nem keltett. Nem volt mihez képest véleményt alkotni. A szaksajtó, így te is, a problémafelvetés kellős közepén kereste meg az érintett szereplőket. Így hozzád ezek a visszhangok juthattak el, hozzám meg sok minden más, szakmai szervezetektől, ügynökségektől, de ügyféloldalról is megkerestek. Győzelem és pozitív előrelépés a szakmának, hogy versenyre még a kritikusok szerint is szükség van.

(Fotó: Médiapiac/Kinál Marci)

A teljes interjút itt olvashatja el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Médiapiac, média