Elmeszelték a TV2-t – Továbbra is lesz Part FM!

Elmeszelték a TV2-t – Továbbra is lesz Part FM!
Döntést hozott a médiatanács több rádiós frekvencia ügyében - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

A közlemény szerint a grémium eredményesnek nyilvánította a Dabas 93,4 MHz helyi rádiós frekvencia kereskedelmi jellegű hasznosítására indult eljárást. A médiaszolgáltatást az egyedüliként pályázó jelenlegi szolgáltató, a Dabas Sportcsarnok Nonprofit Kft. továbbra is Rádió Dabas néven tervezi működtetni.

Öt évig tuti, hogy szól a Part FM!

A médiaszolgáltató kérelmére a testület további öt évvel megújította - 2024 júniusáig - a Siófok 92,6 MHz + Fonyód 101,3 MHz-en szóló helyi, kereskedelmi rádió, a Part FM jogosultságát is.

A médiatanács a Törökbálint 97,6 MHz helyi rádiós frekvencia közösségi jellegű hasznosítására kiírt pályázat alaki vizsgálati szakaszában a testület hiánypótlásra szólította fel az FM 4 Rádió Kft.-t, míg az alakilag érvénytelen ajánlatot benyújtó Media Group Production Kft. pályázati nyilvántartásba vételét megtagadta.

Hiánypótlás Győrben

Az alaki vizsgálati szakaszba lépett a Győr 96,4 MHz körzeti, kereskedelmi rádiós pályázati eljárása, és mindhárom pályázót - a Győr+Média Zrt.-t, a Zene Rádió Kft.-t és a Fehérvár Rádió Kft.-t is - hiánypótlásra szólította fel a grémium.

A médiatanács három rádiós frekvencia közösségi jellegű hasznosítására szóló pályázati felhívás tervezetét is elfogadta és véleményezésre közzétette honlapján: a helyi vételkörzetű Tardos 95,5 MHz-re - amelyet egy korábban eredménytelennek nyilvánított eljárás után tervez újra meghirdetni -, a használaton kívüli helyi Balatonfüred 96,2 MHz-re, valamint a jelenleg szintén használaton kívüli, körzeti vételkörzetű Győr 88,1 MHz-re.

BestFM Zalaegerszegen

Hozzájárult a testület az LB Rádió Kft. védjegyhasználati engedéllyel alátámasztott kérelméhez, így a Zalaegerszeg 88,9 MHz-re kereskedelmi médiaszolgáltatási jogosultsággal rendelkező szolgáltató hatósági szerződésében szereplő City Rádió állandó megnevezés 2019. március 13-ától 88,9 - BestFM-re változhat.

Elmeszelték a TV2-t

A közleményben kitértek arra is, hogy a TV2 szolgáltatója megsértette a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményét a Tények február 9-ei adásával, amikor egy jobbikos parlamenti képviselők által felvett juttatásokról szóló - "Nem mondtak le, milliókat kaptak" című - hírösszeállításban nem jelenítette meg az érintett Jobbik Magyarországért Mozgalom ellentétes álláspontját.

A médiatanács kötelezte a médiaszolgáltatót, hogy öt napon belül tegye közzé az erről szóló médiatanácsi döntést vagy a döntésben megfogalmazott közleményt, vagy tizenöt napon belül a kérelmezőnek adjon lehetőséget álláspontja megjelenítésére. Hozzátették, a médiatanács csak kérelemre folytathat le kiegyensúlyozottsági eljárást, hivatalból nem indíthat vizsgálatot.

Fizethet a Dunakanyar FM

A grémium harmincezer forint bírságot szabott ki egy váci helyi rádió, a Dunakanyar FM 94.1 szolgáltatójára, miután az a médiaszolgáltató cég nevében, illetve tulajdonosi szerkezetében több alkalommal bekövetkezett változást - a hatósági szerződésében foglaltakkal ellentétben - sorozatosan elmulasztotta bejelenteni a hatóságnak.

(MTI)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: NMHH, Part FM