Durrantott az Ericsson, ilyet még nem láttál

Durrantott az Ericsson, ilyet még nem láttál
A Piero Augmented Reality szoftver egy olyan élvonalbeli szoftverrendszer, amellyel a műsorszolgáltatók tovább színesíthetik a sportprogramjaikat és még lebilincselőbb élményt kínálhatnak nézőiknek.

Az Ericsson Piero Augmented Reality megoldásával a műsorszolgáltatók valós időben rávetített 3D grafikát és elemzéseket jeleníthetnek meg az élő stúdióadások és sportjáték közvetítések során - jelenette be az Ericsson (NASDAQ: ERIC). A grafikus sportelemzéseket akár a rendszer üzemeltetője, akár a műsorvezető is megjelenítheti egy táblagéppel. A 3D grafikus képeket ezután a stúdió padlójára vetítik, hogy a műsorvezetők az elemzés menetét anélkül szemléltethessék, hogy ehhez ki kellene lépni a stúdió környezetből. A szoftvert jelenleg a BBC teszteli ikonikus futball összefoglaló programjában, a „Match of the Day”-ben.

A piacvezető technológia, amely globálisan a Las Vegasban a 2016-os NAB Show-n mutatkozott be, egyszerűen integrálható az elterjedtebb mozgáskövető stúdiórendszerekbe, beleértve a Motion Analysis és nCam szoftvereket is, valamint a népszerű Opta sportinformációs szolgáltatásba. A Piero Sports Graphics rendszerben már elérhető szolgáltatásokon kívül az új funkciók többek között a következők:

· 3D Virtual Replay – a stúdió padlóján a meccsből visszajátszott felvételt jelenít meg

· 3D Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta labdaérintési adatai alapján

· Goal Build Up – egy gólhoz vagy rálövéshez vezető átadásokat jeleníti meg

· Pass Map – egy csapat átadásait jeleníti meg egy játék során

· A stúdió padlóján 3D kivetítésként megjelenített bejátszások a játék eseményeiről

· 3D Shots on goal - a labda mozgását jeleníti meg góloknál és kapura lövéseknél

· Penalty Heat Map – testre szabható aktivitás térkép az Opta büntetőrúgás adatai alapján

Thorsten Sauer, az Ericsson Broadcast & Media Szolgáltatások üzletágának vezetője így nyilatkozott: „Amikor a TV-ben először sugároztak sportműsorokat, az adatok vizuális megjelenítése az alapvető statisztikák közlésére szorítkozott, amelyeket a tényleges sportesemény bejátszásoktól elkülönítve ismertettek, és kizárólag a szakkommentátorokon múlt, hogy azok érthetőek voltak-e vagy sem. A Piero Augmented Reality lehetővé teszi, hogy a műsorvezetők túllépjenek a kezdetleges, előre elkészített két dimenziós grafikán, és az adatok felhasználásával még lebilincselőbb vizuális élményt nyújtva és a még jobb ráhangolódást segítve életre keltsék a sporteseményeket. Mivel 2016-ban jelentős sportesemények elé nézünk, meggyőződésünk, hogy ez az iparági szinten vezető technológia még szélesebb nézőközönség számára teheti vonzóbbá a sportműsorokat."

Célkirányos tervezés
A Piero Augmented Reality az Ericsson termékkínálatának része. A Piero az Ericsson globális szinten vezető valós idejű sport grafikai szoftvere, amelyet kifejezetten műsorvezetők és TV műsorszolgáltatók számára terveztek, hogy segítségével színesíteni és elemezni lehessen a sportközvetítéseket. A felhasználóbarát és megbízható rendszert kínáló Piero szoftvert több, mint 50 műsorszolgáltató használja a világon, hogy hatásos, gyors és pontos grafikus elemzéseket készítsenek a sportműsorokról, és hogy emeljék a nemzetközi sportesemények, például az olimpiai játékok közvetítésének színvonalát.

Képfelismeréssel és csúcstechnológiás grafikus átfedések alkalmazásával az Ericsson Piero szoftvere lebilincselő és informatív szemléltető effektusokkal és statisztikákkal fűszerezi a sportesemények videóanyagait. A Piero platform rendkívül sokféle grafikus effektus alkalmazását támogatja a videófelvételekben, az egyszerű jelölésektől és számlálóktól kezdve az olyan kifinomultabb effektusokig, mint az aktivitás térképek, a formációk és a 3D berepülések, amelyek élő produkciókhoz és sportösszefoglalókhoz használhatók. A Piero sokféle sporteseményhez kínál testre szabott modulokat, a focitól a teniszen át a kézilabdáig.

Minden nap a világ minden kontinensén az emberek olyan televíziós műsorokat néznek, amelyeket Európában, a Közel-keleten, Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben, illetve az Egyesült Államokban több, mint 2500 Ericsson alkalmazott készít és közvetít. Az Ericsson a tartalomfeltáró szolgáltatások legnagyobb szolgáltatója Európában: több, mint 30 nyelven és több, mint 3000 TV csatornával kapcsolatban biztosít meta adatokat, képeket, keresési funkciókat és ajánlásokat. Minden évben az Ericsson Broadcast & Media Szolgáltatások üzletága több, mint 2,7 millió órányi műsort szolgáltat több, mint 90 nyelven és 500-nál is több TV csatornán a világ minden részén. Ezen kívül több, mint 230 000 órányi feliratozást biztosítunk évente – ebből több, mint 100 000 órányi az élő műsor.