Az újságírók 18 százaléka egyetlen közösségi oldalon sincs regisztrálva

Az újságírók 18 százaléka egyetlen közösségi oldalon sincs regisztrálva
Az ECCO International Network 600 újságírót kérdezett meg a közösségi médiás szokásairól. Összesen 300-an válaszoltak. 18 százalékuk egyáltalán nincs jelen egy közösségi oldalon sem.

A magyar újságírók felhasználási szokásait kutató felmérés eredményei szerint a Facebookot tartják a legfontosabbnak a hírekkel foglalkozók. Információs forrásként, kutatási forrásként 75 százalékuk a Facebookot 37,8 százalékuk a YouTube-ot, illetve 6 százalékuk a Linkedint használja. 

A közösségi médiát a válaszadók közel háromnegyede (74%) napi rendszerességgel látogatja, a többiek ennél kevesebbszer: hetente többször 13,2%, havonta többször 5,3%, még ennél is ritkábban 4,3%; egyáltalán nem pedig 3,2%. Többségük (69,8%) szakmai és magáncélra egyaránt használja, csak szakmaira további 21,8, magáncélra pedig további 8,4 százalék.


Az meglepő, hogy a megkérdezettek többsége az e-maileket nevezte meg a legfontosabbnak napi munkájában. A keresők a második helyre, míg a harmadikra a személyes és telefon kapcsolat került.

A felmérés eredményeképpen kiderült, hogy többen azért nem használják a közösségi oldalakt mert nem szeretnék magánéletüket közszemlére tenni.

A teljes felmérés anyaga és további infografikák a Strategic Scope oldalán lelhetők fel.