Az online keresés a legmegbízhatóbb infrmációforrássá vált

Az online keresés a legmegbízhatóbb infrmációforrássá vált
Az internetezők kétharmada szerint a legmegbízhatóbb információk a keresőkből származnak.

Rossz hír a hagyományos média számára, hogy az online kereső motorok lekörözték és ezzel a legmegbízhatóbb információ forrássá váltak, legalábbis az  Edelman 2014 novemberi felmérése szerint. A cég által közzétett jelentésben az olvasható, hogy szemben a tavalyi 63 százalékkal, 64 százalék tekinti az online keresőket megbízható információ forrásnak. A hagyományos média esetén azonban 3 százalékos csökkentést következett be ezen a téren. A válaszadók  62 százaléka gondolja azt, hogy megbízható információkhoz juthat hozzá ezen a forráson keresztül, tavaly az az arány még 65 százalék volt.

A hibrid média, amely egyesíti a hagyományos és a digitális formát, a harmadik helyen végzett 53 százalékkal.  A közösségi média a negyedik helyet szerezte meg 48 százalékkal, amely 3 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.  Az úgynevezett saját média, amely az egyes márkák kommunikációs felületeit, weboldalakat, blogokat, közösségi média profilokat, hírleveleket jelenti, szintén három százalékos növekedést produkált.

A felmérés szerint az üzleti információk megszerzésének elsődleges forrását továbbra is a online keresők jelentik, a tavalyi év 29 százalékához képest a válaszadók 31 százaléka szerzi meg így a számára fontos üzleti híreket.  Tíz százalékkal kevesebben jelölték meg az újságokat, mint információ forrást és 22 százalék mondta ugyanezt a televízióról.

A cikk forrását itt olvashatja.